Hypnotisören - Lars Kepler

Som ni kanske minns, så skapade jag en ny kategori för ett tag sedan,
"Böcker/Filmer", där jag tänkte skriva upp lite böcker och filmer jag sett.





[Bilden är en länk till boken på AdLibris.se]


Igår läste jag ut Hypnotisören av Lars Kepler,
min första tanke var "Oj, helvete vilken bra bok!"
Men efter lite analyserande så kom lite grus in i maskineriet.
Det var liiiite för mycket "lösa trådar" för min smak,
mycket villospår som jag ändå hade viljat haft en förklaring på.
Men bortsett från dom, om man väljer att se dom som just villospår,
blindspår för att förvilla läsaren, så var det en mycket bra bok!
Välskriven och fruktansvärt skrämmande,
jag låg och mumlade "Åh helvete" och "Fy fan. . !"
så att Micke undrade vad det var med mej vid ett par tillfällen
Jag fasas över hur sjuka människor det finns,
och i denna boken så är det sjuka så verkligt,
som något som verkligen kan ske.
Sån skräck skrämmer mej allra mest,
vampyrer, spöken och monster i all ära.
Men oftast så bor de allra hemskaste monster inuti vanliga människor.
Man vet aldrig i vilken man, kvinna eller tillochmed litet barn
som ondskan ska blomma ut.

Man går aldrig säker.
Den gråa, vanligt trista mannen du sitter mittemot på bussen
kanske är sjuk, galen,
och har barn inspärrade i sin källare.
Eller den lilla pojken med alldeles för klumpig väska,
som du antar innehåller träningskläder,
kanske i verkligheten innehåller en styckad kropp.

Man kan aldrig riktigt veta,
och iallafall JAG blir paranoid av mindre!



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!