Katastrofdag och nya nagellack.

Min dag vart FEL redan från att jag vaknade.
När det första jag gör innan jag ens går ur sängen
är att ta på mej mina nya glasögon,
som jag förövrigt är helt jävla missnöjd med.
Orkar inte basunera ut exakt hut mycket och vad som är värst,
det räcker att beskriva vart det HATET förde mej idag.
Det blev alldeles för mkt för mej i förmiddags,
glasögonen var FEL
jag var FEL

Jag hatar mej själv,
inte ens att vänja mej vid nya glasögon klarar jag av
Patetisk och jävlig är vad jag är.
Dåligt samvete har jag med, eftersom mina snälla föräldrar bidrog till glasögonen
Jag hade verkligen hoppats det skulle funka,
att jag kunde ta det med ro
Men några krossade glas senare
så inser jag att jag är ett jävla nervvrak som bör låsas in
för sitt eget och andras bästa!
Jag vet att det absolut värsta jag kan göra i en paniksituation är just det,
att krossa glas, eftersom det tenderar sätta igång oönskade tankebanor.
Vilket det gjorde.
Det var tur att jag fick tag på mamma,
annars hade det nog inte vart bara glas som behövts sopas upp i köket...

Jag var tvungen att komma ifrån lägenheten,
och glasögonen, så jag tog på mej dom gamla
efter att jag sanerat köket från glas
Klarade (nästan) att göra det på ett "normalt" sätt.
Åkte ner till Micke och pussade på han lite
är skönt att ha han såpass nära.
Sedan åkte jag in till stan.
Tröstshoppade Chailatte och nagellack (Super Topcoat och ett nytt "höstigt" lila lack)
-För det tycker jag att jag var värd.

Imorgon låter jag det vara en glasögonfri dag,
dels så klarar inte mitt psyke mer över lag just nu,
sen så ska vi ev. ut med en kompis till Micke på kvällen,
och för att klara det behöver jag ha en hyffsad "psyk-nivå".
Får se om jag kanske ger dom en chans på lördag,
då Micke är hemma och kan hindra mej från att göra sönder nåt,
mej själv eller inredningen.

Jag vill ju så jävla gärna att det ska funka.
Men det känns hopplöst
Jag är hopplös.
Som en groda utan bakben lixom...

Postat av: Rebecca

du är inte alls hopplös. Du är underbar <3 och jag gillade glasögonen, så det så :P PUSS

2010-08-26 @ 20:25:34
URL: http://www.majlov.se
Postat av: Mamma

Håller fullständigt med fg kommentar!!! Det ordnar sig hjärtat!! Puss & Kram!!!

2010-08-27 @ 09:53:49
Postat av: Rebecca

svar: Schampot och balsamet luktar jättegott tycker jag. Men som du säger, det är lite dyrt. Man får snåla hehe :) PUSS

2010-08-28 @ 14:05:55
URL: http://www.majlov.se


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!