Dag 5 - Vad är kärlek?

För mej är kärlek allt,
allt i livet kretsar på något sätt runt ämnet kärlek.
Jag har redan lite grann avhandlat min syn på kärlek
för ett par dagar sedan i "Min första kärlek",
så det kanske blir lite upprepande här,
men shit the same.

I min värld,
så är kärlek oberoende av kön,
ålder, hudfärg, åsikter, bakgrund osv
Kärleken ser bortom allt sådant,
iallafall i min värld.
Jag hade önskat att det vore så i allas världar,
men så är dessvärre inte fallet . . .

Många verkar vara lite instängda i sin syn på kärlek,
det är så mycket "så här ska det vara, inte så här"
Du kan inte älska någon av samma kön
Du kan inte älska någon som gjort olagligheter
Du kan inte älska någon med en annan religion
Du kan inte älska mer än en åt gången.

Med sista påståendet menar jag INTE
att man ska leva i månggifte eller liknande,
utan att kärlek har så många fler former
än den till en partner,
fastän det är det första man tänker på
när man hör ordet kärlek
Kärleken mellan två älskande parter.

Vad jag menar är, att jag vill kunna säga
"Jag älskar dej" till en vän,
utan att omgivningen ska dra förutfattade meningar
För, som sagt, kärleken finns i så många
olika former och konstellationer!

Jag anser att man ska ha en frihet att älska,
så som det faller en själv in!
Så länge man inte sårar någon annan,
jag menar alltså INTE att otrohet är okej!

Fast, jag vete katten om jag anser
att otrohet baseras på kärlek,
det brukar väl mer vara köttslig lust?

Men iaf .
Detta blev ett grymt rörigt inlägg,
men summan av kardemumman är iaf
att för mej är kärleken
både något stort som delas med en person
men även något som kan delas med så många fler.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg
jag anser kärleken som ett väldigt komplext begrepp!




Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!