Dag 8 - Ett ögonblick

Hmm. Detta blir svårt.
Skall man välja ett bra ögonblick,
eller ett ögonblick som på något sätt förändrat ens liv?
Dessvärre så tror jag att det i båda fallen är negativa ögonblick
som jag först kommer att tänka på.

Det absolut värsta ögonblicket i mitt liv
var när jag hittade Freja död.
Det är och kommer alltid förbli
det värsta jag någonsin varit med om.
(Mycket kretsar kring Freja när det gäller mej,
men det är så det är)

Inget efter det kan mäta sej med den smärtan
som spreds i min kropp när jag förstod att hon inte sov,
utan att hon var död.
Fortfarande varm.
Och jag har förbannat mej själv,
så otaligt många gånger.
"Varför kom jag inte en timma tidigare?"
"Hade jag kunnat förändra ödet då?"

Det är frågor som inte är hälsosamma att ställa,
för man kan aldrig veta.
Men, dom kommer förfölja mej resten av livet . .

Så, det är nog det ögonblicket
som har satt starkast märken i mej.

Men även det ögonblicket
då jag träffade Freja första gången
kommer alltid följa med.
Men det som ett positivt ögonblick.
Det var, som jag nog sagt innan,
som kärlek vid första ögonkastet.
Jag visste direkt att vi hörde ihop.
Hon förändrade min värld,
blev den vän som jag så länge saknat
den som torkade alla mina tårar
och den som accepterade mej för den jag var.
Oberoende av att jag var tjock,
eller ful i allmänhet.
Hon älskade mej.

Och det var nog det som stärkte mej allra mest.











Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!