Mina önskningar

Du frågade mej en gång vad jag vill uppnå med mitt liv,
vad jag mest av allt önskar mej
Men jag svarade att jag inte visste

Nu vet jag

Min första önskan är att en dag kunna segla till horisonten
i den eldröda solnedgången,
vara så nära solen att jag nästan kan ta på den,
känna solens värme föras över till mina händer,
över till min kropp och ge mig styrka

Min andra önskan är att finna regnbågens slut,
och där samla upp allt ljus, alla färger i regnbågen
och placera dom i mitt inre,
för att kunna ta fram när det behövs,
när dagarna blir långa och nätterna mörka

Min tredje och sista önskan är att kunna sprida all värme,
allt ljus och alla färger jag har fått,
sprida det vidare till hela världen

Att det från mina läppar ska komma ett leende,
ett leende som värmer frusna människor,
att det från mina armar ska komma kramar
som tröstar ett barn som förlorat sin mamma
och att jag ska kunna måla världen i glada färger,
måla ett leende på varje människas läppar
och placera en stjärna i varje människas öga,
så att hela världen tillsammans kan sprida glädje

Det är mina högsta önskningar.
Och även om du säger till mej nu,
att horisonten inte går att nå
och att regnbågen aldrig tar slut
Så tror jag ändå att det på nåt sätt kommer gå,
för vill man något tillräckligt mycket,
så lyckas man med det också



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!