Nyårsaftons morgon

Just nu sitter jag i vardagsrummet här hemma på Orust
och blickar ut över en snötäckt, nästan orörd äng.
Solen har ganska nyligen börjat gå upp
och himlen är rosa ovan trädtopparna.

Vaknade imorse av att en av våra katter
kommit in på mitt rum,
krypit upp i sängen och lagt sig att sova
PÅ MIN HÖFT! (Låg på sidan)
Jag menar, normalt ställe Kattis,
trodde du jag var soffryggstödet eller? haha
Inte kunde jag röra på mej heller,
hade inte hjärta att skrämma bort henne
Så jag är lite mör i ryggen idag.
Blev lite halvt ihjälskrämd när jag märkte
att något varmt, kurrande och fluffigt låg på min höft och sov.

Om en liten stund ska jag upp och väcka Micke,
dom ska börja förbereda förrätten inför kvällen nu vid 10-tiden.


Skriver nog lite mer sedan..

Btw, nu har jag äntligen fått bytt mobilnr,
så den som vill ha mitt nya får höra av sig på FB eller något!



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!