Tårar är alltid ljudlösa om natten

På natten
när du sover tätt intill
ligger jag vaken
fantiserar om stjärnhimlen.
Jag vet hur den ser ut i dina ögon

Du andas för snabbt
och jag smeker lugnande din kind
och mina läppar rör sig
men orden stannar inom mig
Mina andetag är dina

Jag reser mig försiktigt
sätter mig i soffan
så jag kan se ut
och det är fullmåne ikväll
Den speglar sig inte i asfalten

Ett skuggmoln
skymmer månen
i några sekunder
och försvinner i mörkret
Precis som vi skymmer varandra, älskling

Kylan ligger
några millimeter
över min hud
och jag ryser
Varför saknar du inte min hud mot din?

Ensamheten
får mina ögon
att sakta fyllas
med tårar
Känner du att jag är borta?

Jag försöker att låta tårarna
passera ljudlöst
med kudden mot
mitt ansikte
Det här får du inte veta

Sitter still och gråter
stillsamt i några timmar
tills du rör på dig
och jag lägger mig försiktigt brevid
Tårar är alltid ljudlösa om natten




Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!