Från en avlägsen värld

Från en avlägsen värld tillbaka i min famn
varma andetag mot min kind
Din tveksamma nykterhet berusar min själ
och sätter gråa tankar i njutbar kaotisk brand

Från avlägsna samtal över spända ledningar tillbaka
tillbaka för att dela trygghet och erotisk närhet
Tillfällig fullkomlighet av forna drömmar
som får mitt leende att äntligen kännas äkta

Från alltför underbara dagar tillbaka i ruiner
dina bilder vandrar fortfarande runt
Saknadens demoner skär sig genom hud
och låter mig vandra på slak lina över desperata raviner

Från lycka till meningslöshet i explosiv känslovärld
avlägsen längtan till berörande händer
Rastlöst vilande väntande med salt vatten från tomma ögon
skriker jag ljudlöst:

Kom tillbaka och bär upp mig!


© Cecilia Carlsson



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!