Påskmust!

Fick mej en smärre chock (av det bra slaget)
igår kväll när vi var och handlade.
Dom har REDAN börjat sälja Påskmust!
Det känns som om det var alldeles nyss
som jag köpte sista flaskan Julmust ju!
Är det bara jag som inbillar mej,
eller ÄR det tätare mellan julmusten och påskmusten iår?
Jag är van från tidigare år att jag när påskmusten väl kommer,
har sån jävla mustabstinens att jag köper flera flaskor
och häller i mej på två sekunder.
   Men denna gången så glömde jag helt bort att jag ens köpt flaskan,
hittade den i min väska imorse.
Då blev jag visserligen glad,
och flaskan är väl så gott som nästan slut nu.
Men ändå.

(Kan det kanske vara så att påsken kommer tidigare iår?
så att det är "förklaringen" på mustmysteriet?)

Synd att hjärnkontoret inte finns längre,
jag har MASSA frågor jag skulle vilja frågat dom om ju!



Det snöar utav bara helvete ute nu,
det ser mer ut som om det faller små ulliga vita kattungar
än snöflingor från himlen.
Jag tror dock att det ÄR snöflingor,
men man kan väl aldrig vara säker.
Hade det varit katter hade det ju förklarat varför
Kira är GALEN i snö . . .

Bokrean har börjat idag med förresten.
Jag har dock inte vågat mej iväg,
tror inte min ekonomi hade gillat bokrean . . .

Har ni några favoritböcker?



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!