Syster, ooh syster

Syster, ooh syster
Jag hoppas att du orkar med allt i livet,
som sticker som rosens taggar.
Att du ska klara att falla och resa dig upp igen.
borsta av dammet från dina kläder,
hålla huvudet högt å gå din egen väg.
Men du ska veta att de gångerna du inte klarar det
så är jag där,
precis vid din sida och tar emot dig med öppna armar
när du faller,
För du vet väll att styrka inte är att INTE falla,
utan att orka resa sig upp igen?

Syster, ooh syster
Jag är rädd för att vinterns demon
ska flyga på dig med sin iskalla kyla
Rädd för att han ska sätta klorna i dig
slita ner dig på marken
och kedja fast dig i ett block av is
Tvinga över dig i hans kalla, kalla värld av sorg,
ta ifrån dig all livsglädje
Och för alltid släcka glansen i dina ögon
Rädd för att han ska göra de utan att jag hinner fram i tid.
....I tid för att med mina egna händer värma och tina isblocket.
Ta ut dej därifrån, bära dej över hans snötäcka vidder,
hem igen... till värmen...till livet...

Syster, ooh syster
Jag skulle vilja ge dig allting du någonsin drömt om,
...och allt det jag aldrig fick.
Jag vill plocka ner stjärnorna från himlen
och tända gnistan i dina ögon när du tappar den.
Jag vill vara den bron som leder dej över stormande vatten
och vara ljuset i tunneln när allt omkring dej är svart
Jag vill vara halmstrået för dej att gripa,
när de känns som om du ska drunkna i ditt eget hav av tårar

Syster, ooh syster
Dina tårar är mina tårar
och skrattet är mitt då du skrattar.
Jag är aldrig så lycklig
och felfri som när vi vandrar hand i hand
längs nattsläckta gator om nätterna,
Då vi är så lyckliga, som bara två systrar kan vara.

© Cecilia Carlsson




Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!