Tomhet . . .

Nu har jag äntligen lyckats ta mej upp ur sängen,
somnade nån gång framemot kl tre inatt,

När tårarna tillslut tagit slut ungefär . . .
Fy fan va jag hatar den här dagen.

Jag önskar varje år att jag ska "glömma" bort vilken dag det är,
men det går inte.
19 februari är på något sätt inpräntat i min hjärna.
Som jag skrev inatt, så var det som om mitt liv tog slut
efter att hon försvunnit från mej .
Vad skulle jag leva för nu?
Det var ju hon och jag mot världen
och allt ont som den skapar .
   Genom åren har jag vart både arg och ledsen,
varför,
hur kunde hon överge mej?
Framförallt utan att ta mej med sej dit hon skulle . . .
Många kan tycka att jag reagerade väldigt starkt,
hon va ju ändå bara en häst.
Men Freja var inte något "bara"
hon var ALLT . . .

Jag låg länge inatt och tänkte,
på henne, på mej
och på hur mitt liv blivit.
Jag tror inte, eller nej
jag vet att hon inte hade viljat att jag
ska må så här.
Jag vet framförallt att hon aldrig skulle 
vilja att jag skulle ta mitt liv,
bara för att få vara med henne igen.
   Ändå är det ju precis vad jag gjort,
   försökt, försöker.

På senare år,
när man börjat analysera min sjukdom,
ifrågasätta vart allt började.
Så ser man rätt tydligt,
att det var efter att hon försvann
som allt började.
Det är väl kanske inte så konstigt,
när en tidigare väldigt deprimerad,
mobbad, utfryst tjej,
förlorar vad som står henne närmast i livet.
   Jag minns fortfarande orden som startade allt

 "Klart som fan din häst dog,
  så jävla fet som du är,
  så bröt du väl ryggen av henne"

Där bestämde jag mej,
jag skulle aldrig mer bli kallad FET . . .
Ett halvår senare ungefär,
hade jag tappat kontrollen totalt.
Och nu, åtta år senare,
sitter jag fortfarande här,
utan kontroll på något.

Det hade hon inte viljat.
Det vet jag . . .
Hon vill att jag ska vara lycklig,
som jag var den tiden med henne.
Då, för första gången i mitt liv,
var jag lycklig .

 




Postat av: Åsa

<3

2010-02-19 @ 10:19:54
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Kämpa på! Kramar

2010-02-19 @ 10:31:21
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Sara

Kämpa på och ta ingen skit! Kram

2010-02-19 @ 10:36:41
URL: http://smaradenrara.blogg.se/
Postat av: Felicia

2010-02-19 @ 14:47:00
Postat av: Felicia

Oj, en tom kommentar det var inte meningen :P.



Fy helvete vad barn och människor kan göra illa och ont!!!Ibland eller ganska ofta så tänker jag " hoppas dom är nöjda nu..." Men de hemska personerna ska inte få vinna över oss!! kram till dig söt!

2010-02-19 @ 14:49:57
Postat av: Rebecca

<3

2010-02-19 @ 15:33:06
URL: http://www.majlov.se
Postat av: sofie

kämpa !!

2010-02-19 @ 15:47:02
URL: http://kallpizza.blogg.se/
Postat av: jenn

älskade älskade älskade underbara ceca! massa kramar <3

2010-02-26 @ 23:48:08
URL: http://jenhan.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!