I'm Alive!!

Efter påtryckningar från lite här och var,
så kommer här ett blogginlägg! =)

Jag känner mej ibland som en dålig bloggare
(vilket jag väl kanske är . . .)
Jag får lixom inte tummen ur till att skriva inlägg,
förutom de dagar då det ibland kommer flera på rad.
Det är inte det att det INTE har hänt/händer saker,
utan isåfall mer att jag får mindrevärdeskomplex
"Varför skulle folk bry sej om mina skavanker?" lixom
Men som en vän till mej skrev i sin blogg för ett tag sen,
"
Det är för min egen skull som jag bloggar,
inte för nån annans
"
Ska anamma det mottot tror jag.
Sedan så vet jag aldrig hur mycket jag vågar/kan med
att skriva i en blogg.

Men för att göra en liten resumé av senaste tiden;

Förra veckan fick jag ytterligare bevis på att sjukvården är katastrof
Var iväg akut med min mage,
den är aldrig bra, nu var den värre än vanligt
Men för att göra en lång historia kort,
efter att ha suttit i väntrummet flera timmar,
brytit ihop inombords ett antal ggr
och vart på väg att rymma hem igen,
så kom jag iaf in till läkaren,
får förklarat mitt problem
och varför det är som det är
(dvs. flera år av ätstörningar)
så säger hon till mej att
"Jag inte ska belasta vården mer än jag redan gör,
se till att sluta vela med maten,
så ska du se att magen blir bättre nån gång" typ
(Minns inte ordagrant vad hon sa,
har försökt förtränga det,
för jag blev så ledsen,
men ni förstår kanske vad hon menade iaf...)
    Kände mest för att lägga mej på motorvägen när jag gick därifrån....
Åkte hem till mamma, så fick hon följa med mej till läkaren i Henån istället,
dom vågar oftast inte "skylla på ätstörningen" när mamma är med,
sjukt att det ska va så . . .
menmen.. det börjar bli bättre nu
men jag går ALDRIG till vårdcentralen i Majorna igen . . .



Midsommar var ju i förra veckan.
Jag kan ärligt säga att jag hatar midsommar.
Dels för att det som med de flesta andra högtider
kretsar alldeles för mkt kring mat för min smak,
och sen av lite andra orsaker som jag inte vill gå in på här.
Det hände en sak för några år sedan som brännmärkte mej för livet.
   Jag överlevde dock denna midsommaren oxå.
Mådde dock inte så bra på midsommarafton,
så jag gick hem ett tag,
men gick sedan tillbaka igen
(Var hos våra grannar hemma på Orust)
Så på det stora hela var midsommar bra,
fick även donerat bort några nallar till grannarnas barn.
Hade en period när jag var som sjukast då jag samlade på nallar.
Läkarna sa att det ibland blir så,
man försöker ordna till livet genom att börja om från barndommen.
Känner att jag fortfarande kan få slängar av sånt
men nu kan jag hantera det...



På lördag ska jag och skrutt till Bergakungen och kolla på Eclipse
Jag längtar halvt ihjäl mej!!!!




Ska försöka bli bättre på att uppdatera vad som händer i mitt liv,
om det är nån som verkligen bryr sej  . . .

Postat av: Anonym

Jaa uppdatera gärna oftare =) Jag älskar din blogg - trots att jag inte ens känner dig... :P

2010-06-30 @ 20:57:08
Postat av: Mamma

Äntligen!! Du har skrivit i din blogg =)))) Har gått in o tittat varenda dag senaste tiden, men icke då!!! Tror det gör dig gott att skriva av dig lite på bloggen! Kram mamma

2010-07-01 @ 09:45:06
Postat av: Emelie - Anorektiker mot livet

Du är så mysig Ceca.

Vården är sjukare än vad patienterna är egentligen. Om man kan säga så? Du förstår nog hur jag menar.

Men med andra ord, vården är inte som den borde vara.

Hoppas du har en fin torsdag!

2010-07-01 @ 20:37:40
URL: http://lillakana.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!