Gråa dagar

Idag är en grå dag,
det är varken svart eller vitt,
ångest eller lycka
Manisk eller depressiv.
Utan bara GRÅTT.

Känns som om hjärnan mest består av grått ludd,
öronen med för den delen.
Alla ljud känns väldigt avlägsna.
ALLT känns väldigt avlägset.

Undra om min gråskala inte är lite närmare svart ändå,
mer svart, än "bara" grått
Randigt kanske?
Ja, det passar bra på mej.
Mitt liv är uppdelat i ränder,
ungefär dom ett övergångsställe.
Känsloläget växlar fort.
...eller kanske är jag mer en zebra?


Jag blir på nått sätt
urkopplad ur systemet
mellan tankeverksamhet
och känslo-dito.

Som en failande internetuppkoppling,
där allt laggar och går segt.
Går snett.
"Sidan du söker går inte att finna"
Ger upp,
söker annan sida istället.
Kanske bättre lycka där.


Ja. Jag är definitivt svart idag.
... det kan som sagt ändras fort
så jag är nog grå snart igen


Postat av: Lisa

Tänker ofta på dig gumman. Saknar dig. Vill att du ska må bra. Borde fan va på tiden att det är vår tur att slippa ångest och sån skit. Ta vara på dig. <3



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!