Tandläkarskräck

Nu har jag fått bokat tandläkartid.
Dom asen hade dock tydligen väldigt fullbokat,
så jag fick inte tid förän den 19e.
Det är MÅNGA dagar tills dess,
och min panik inför besöket lär ju inte direkt bli mindre . . .
Som det känns nu så kommer dom få söva mej
med såna där pilar som man skjuter på vilda djur . . .
En jävla massa pilar kommer behövas  . . .

Jag verkligen HATAR att gå till tandläkaren,
och det blir värre och värre för varje år.
   (Kan väl kanske bero på att mina tänder blir sämre för varje år
    Långvarig svält kombinerat med kräkningar 
    och intensivt tvångsborstande,
    är inte en höjdare för tänderna,
    så ge FAN i det säger jag bara!!!)

Bara att skrapa bort tandsten får mej att grina som ett barn,
för att inte tala om ifall dom måste BORRA!
(Eller operera ut visdomständer,
fy fan . . . 
kommer ha men för livet efter dom två operationerna)

Orsaken att jag ska dit nu är för att jag varje kväll panikgråter
över att ett par av mina tänder har blottade tandhalsar.
   Eftersom jag är av den sortens folk
som skapar skräckscenarion av allt,
så kan jag inte sova ordentligt på nätterna
för att jag bara kan tänka på mina tänder.
Jag är LIVRÄDD för att tappa tänderna
eller bli tvungen att dra ut dom.
Det skulle förstöra hela mitt liv,
tycker jag i dom stunderna.
(Hur mycket än Micke lovar att han skulle älska mej ändå,
fastän jag skulle tappa tänderna)

Jag önskar att jag var liten,
så det hade vart helt naturligt att mamma följde med
och höll handen medans elaka tandläkaren rotade kring i käften.
Men nu är jag inte liten,
och jag misstänker att jag får gå till tandläkaren helt själv.



Postat av: Lisa

Jag kan följa med och hålla handen gumman<3



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!