Isola

Har vart på Isola (Orust) sen i måndags.
Ibland behöver jag lite miljöombyte och ett brejk från allt,
så då är Orust bra .
Det behöver lixom inte vara nåt specifikt
som gör att jag bara behöver komma bort,
utan ibland känner jag bara '"stopp, stanna"

Jag har dock kommit fram till att jag varken skulle palla att bo på landet
eller i stan utan att nån gång önska mej bort.
Jag är egentligen inte skapt för stadslivet,
med alla människor och all stress.
Man kan lixom inte gå nånstans utan att möta folk.
Det går lixom inte att göra som jag gjorde igår,
ta me Kira ut i skogen och bara strosa omkring.
Jag älskar tystnaden. Den finns inte i stan.
Hemma i min skog kan jag höra trädens knarranden
och minsta lilla rörelse i löven registreras av mina öron.

När jag var hemma så passade jag på att rensa ur min garerob,
kände att det var dax nu.
Det blev ett antal kassar som jag bara ansåg var skräp,
och ett par kassar som Emelie, grannen, fick.
Mycket av det kan hon inte använda nu,
hon är ju inte så stor!
Men det allra mest skrämmande är att en del av de kläderna KAN hon ha nu.
Och dom kläderna kunde JAG ha för typ två år sen.
    Anledningen att jag tillslut bestämde mej för att göra mej av med kläderna
var att jag ändå inte kommer komma i dom nån mer gång.
Dels så har mitt skelett växt till sej sedan jag kom ur den mest akuta svälten,
märker att jag både vuxit några centimeter på längden,
och mina höfter har breddats något.
Eftersom min svält började såpass tidigt,
så stannade min pubertet upp,
men människokroppen är en makalös manick,
så den har tagit vid där den stannade.
Sedan så VILL jag i ärlighetens namn inte väga 38kg igen,
eller, det sjuka vill, men JAG vill inte.
Därför beslutade jag tillslut att göra mej av med kläderna.
Så i min garderob hänger nu enbart två klänningar
och mina ridbyxor.

En av klänningarna ska jag se om jag kan fått sålt,
på tradera eller nåt.
Den är väldigt lite använd,
och kostade en hel del på Shock där den är köpt.

Såhär ser den ut.
Gud vad jag älskade den klänningen!


Postat av: Nannis

Vikan shoppa tillsammans!! jag behöver kläder! så kan vi hitta görafina favvoklänningar att ha på oss!! :D Sånna som man får massor av energi av att ha på sig!! :D



Kramiz på sötis!!

2010-05-27 @ 17:11:17
URL: http://balsamvinager.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!