Utanför mitt fönster

Utanför mitt fönster har mörkret slagit rot.
Blåkalla skuggor dansar upp längs mina väggar,
bilarna som kör förbi nere på gatan
sprider sina ljuskäglor
Jag undrar hur himlen ser ut inatt?
Är det stjärnklart,
eller döljs de små ljusen bakom tunga molntäcken?


Jag vet hur stjärnhimlen ser ut genom dina blåa ögon
men genom mina bruna
har allting långsamt ändrats.
"Aim for the stars" citerade du så vackert,
men jag inser nu,
att det var länge sedan
som mina stjärnor ersattes av svarta hål.


Jag vet inte längre
vart jag ska sikta.
Jag har inget ledljus i mörkret,
och vetskapen om att vi inte längre
delar samma himmel
Gör mej än mer vilsen
och ensam
än vad jag tidigare varit.

Postat av: Rebecca

Yes, Jonas gick i Uddevalla på öppna. Det är där han kommer ifrån. Världen är bra liten...



Puss på dig <3

2010-05-03 @ 15:14:46
URL: http://www.majlov.se
Postat av: Sara

Har du kommit på denna text?

2010-05-04 @ 21:44:26
URL: http://www.februaritjej.se


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!