Paganinikontraktet - Lars Kepler




Dax för ytterligare ett boktips!
Denna gången boken Paganinikontraktet av Lars Kepler
(Länken går som vanligt till AdLibris)

Jag skrev för ett par månader sedan
ett inlägg om boken "Hypnotisören"
även den av Lars Kepler
Jag vart inte helt imponerad av den bokens upplägg osv
men jag måste säga att missarna från förra boken
tas igen med råge i denna!
Lätt en utav dom mest spännande böckerna jag läst på länge,
väldigt välskriven, och utan direkt uppenbara "lösa trådar".

Det händer något i boken HELA tiden,
och man hålls ett flertal gånger "på sträckbänken"
genom att det byts scen i bokens handling,
preciiiis när når spännande händer/är på väg att hända.
Det enda jag saknar lite är överraskningsmoment,
det sker inte något nämnvärt som man så att säga
höjer på ögonbrynen och viskar förstummat
"Oj, herrejävlar...!"

Men, sammantaget en mycket läsvärd bok!
Väntar med spänning på nästa verk av Lars Kepler
(Som btw är en pseudonym)


Postat av: L

Tack för tipset. Den måste jag läsa... läst ut en hyfsat intressant bok... Om mediahysteri typ. Häxvaggan av Gillian White :)

2010-11-17 @ 21:04:50
URL: http://could-use-some-patience.blogspot.com
Postat av: L

Tack för tipset. Den måste jag läsa... läst ut en hyfsat intressant bok... Om mediahysteri typ. Häxvaggan av Gillian White :)

2010-11-17 @ 21:05:30
URL: http://couldusesomepatience.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!