Skalbaggeskal

Ja.

Nu vart det ett tag sedan jag skrev här.
Har inte mått sådär superbra senaste veckan,
har gått lite vilse i min egen hjärna
Och där jag nu står
så kan jag inte för min vildaste fantasi
komma på vad det var jag letade efter från början
Varför jag började vandra runt, runt, runt


Jag har förlorat fotfästet,
ramlat och slagit mej
Men sedan rest på mej igen.
För av nån underlig anledning,
så är jag som en katt
Jag både kommer ner på fötterna
och har en jävla massa extraliv.
Men ibland så blir jag lite rädd
för att kanske snart ha förbrukat
mina kattliv, för dom tar väl slut nån gång?

När jag förlorar min trygghet,
när jag inte vet
hur morgondagen ser ut
Då fungerar jag inte längre,
jag låser mej, går in i mej själv
och slänger nyckeln i havet.
Stänger till mitt skalbaggeskal,
så att ingen kan nå mej
och jag kan inte nå ut till någon

Skalbaggeskal är praktiska,
i många fall
Tills dess att du ramlat omkull
blivit liggande på rygg,
oförmögen att vända på dej
och resa dig upp igen.

Jag tror det är ungefär där jag är nu
Jag har låst in mej så länge,
stängt mina dörrar,
spikat igen dom
Så nu ligger jag här,
en ensam skalbagge
på rygg i en öde park
Viftar med alla mina ben
oförmögen att resa mej upp

Nu inser jag att jag
önskar jag inte hade stängt ute
alla som försökt komma in.
För, skalbaggeskalet hindrar inte bara
dom från att nå mej
utan som jag skrev ovan
Jag i min tur når inte ut till dom.

Så.
Jag ligger här och sprattlar
förbannar min envishet
förbannar min rädsla
förbannar mej själv
Förbannar mitt helvetes
skalbaggeskal


Postat av: L

Du kommer snart på fötter igen. Jag finns här oavsett vad som händer, hur längesedan det än är sen vi sågs. Mig blir du inte av med. Jag tänker krypa innan för ditt skal så att du kommer tillbaks till verkligheten igen. Du har så många som finns för dig, så många som tror på din kamp. Jag vet en dag kommer både du och jag klara leva i den verkliga världen. Lära oss leva med med- och motgångar utan att ta skada. Vi är känsliga själar som behöver extra kärlek och omtanke i en hård värld. Men med hjälp av nära och kära kommer vi växa oss starka. Särskilt du.Jag tror på dig. Min allra egna sötaste Ceca. <3

Postat av: jenn

Älskade frugan, jag känner varje ord du skriver. Och som föregående talare skriver, hur längesen det än är vi sågs så kommer jag alltid finnas här för dig! Min fina, du kan spika, hamra och mura upp hur många väggar du vill - jag kommer ta mig igenom dem tillslut och då skall jag krama om dig tills du knappt kan andas! vi är riktiga fighters! <3

2010-11-03 @ 11:26:17
URL: http://jenhan.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!