Småseg dag och oro inför morgondagen

Denna dagen har flytit på relativt lugnt,
inte vart på nåt speciellt uppåt-hummör dock
(Vilket jag väl visserligen sällan är . . )
Vet inte riktigt vad det är som gnager,
överskådligt så är mitt liv bra,
men det är nåt som sitter och skaver
som en osynlig tagg.
Jag är rätt så omotiverad till det mesta.
(Mer än vanligt)
Jag vill så mycket, men jag orkar inte.
Vågar inte. Kan inte.
Jag sätter käppar i hjulen
och slår undan benen för mej själv
Gång efter gång.
Hur många gånger ska man klara av att falla
för att direkt efter resa sej.
Enbart för att falla igen
två sekunder senare?

Jag vill våga träffa vänner.
Jag vill kunna samla mod till mej
att skicka iväg ett sms
(för ringa vågar jag inte)
Men jag är alltid så rädd för ett negativt besked.
För min hjärna inbillar mej alltid,
att det bakom fraserna
"Jag är upptagen/Jag är sjuk/Jag måste jobba" etc
döljer sig i själva verket ett
"Haha. tror du jag vill träffa dej,
ditt jävla missfoster!!??"
Det resulterar i att jag ofta inte kan förmå mej själv
att höra av mej, ta kontakt, boka in något.
För sedan, som grädden på moset,
OM jag mot all förmodan får ett "Ja"
och har bokat in en "dejt"
Så får min hjärna frispel,
och tänker
"Nej, han/hon sa bara "ja" av medlidande,
han/hon vill egentligen inte alls träffa mej
Jag är bara IVÄGEN, JOBBIG, FEL"
Varpå jag mycket lägligt helt plötslig är sjuk
Eller har råkat dubbelboka mej
För mitt liv är ju SÅ himla uppbokat menar jag.
Jag hatar mej själv i dom situationerna,
för jag VET att jag VILL träffa mina vänner,
dom som faktiskt står kvar vid min sida,
som har klarat av mina idéer under alla dessa år.
(NI ÄR GULD VÄRDA!)
Men, det bara inte går.
Ibland önskar jag,
för ett ögonblick av snedflippning,
att nån bara skulle komma,
knacka på och ta med mej nånstans
Men då kommer ett annat problem in,
jag klarar inte av oplanerade händelser
Vad ska man göra?
Jo, man gräver ner sej i sin säng
och försöker glömma att världen utanför existerar.
Jorden fortsätter snurra,
men nånstans så föll jag av.

Okej. Nu har jag ordbajsat nog om detta,
över till det som väl kanske
först och främst får mej att TÄNKA konstiga tankar;
Imorn är det Muppmöte igen,
(Jag vet att varken jag eller dom är muppar,
men det är en benämning jag fastnat för)
och vi ska, som jag nämnde i tidigare inlägg,
på "studiebesök".
Jag är sisådär minus 137% sugen på det.
(Återigen frågar jag mej själv
om man kan räkna minussatser på ett procent-tal)
Jag förstår, uppriktigt sagt, inte hur dom tänker
när dom ska få med sej en skock förvirrade människor
genom praktiskt taget hela stan
När dom VET att just själva grejen att VARA BLAND folk
är nåt av det värsta vi vet
(Okej, nu generaliserar jag grovt,
bara det att många av "oss" är sådana)
Blev ju som även det nämndes i ett tidigare inlägg
enormt besviken på gruppledarna förra veckan,
så det är upp till bevis för dom nu
Och det känns som om det blir något av ett eldprov,
ett test på hur dom kan lyckas organisera en hope
ångestladdade personer . . .
Vem vet, dom kanske kommer ha fickorna fulla
med sprutor till fyllda av lugnande psykofarmaka?

Ja, den dagen - Den sorgen
som min mamma brukar säga
Problmet är väl bara att den dagen är imorrn
och att sorgen
den är redan här!

Ja , det var allt för mej denna afton.
Ses imorgon,
samma tid samma kanal

Yeah right!


Postat av: Rebecca

Hade jag bott i Göteborg hade jag umgåtts med dig typ hela tiden. För jag gillar dig Cecca <3 Och det är sant, annars hade jag inte behövt bry mig om att läsa och kommentera din blogg.



Massa pussar och kramar!

2010-10-13 @ 21:01:15
URL: http://www.majlov.se
Postat av: Nanna Mück

Vet du, sötnos där, du har kommit långt.... hoppas du inser det :) Du har ju insikt om SÅÅ himla mycket, o då gäller det att INTE alltid lyssna på hjärnspökena, tänk det e ju trol. för länge sedan ONDA energier som sått de fröna i dig. Inget annat än onda krafter.



Visst skall vi inte tillåta dem o stanna i dig så du skall ligga under täcket när livet utanför också kryllar av goda krafter fulla av regnbågens alla färger. De människorna som VERKLIGEN är goda ... finns, enligt mig. Men tyvärr också motsatsen. Men själv tror jag mycket på energier o att vi alla är en del av allt o ingår i ett stort oförklarligt system där VI är en del av massa energier :) Cooolt, med andra ord är du, precis som vem som helst så HIMLA mycket energi, och det du fokuserar mest på, det vinner vad ditt liv blir till stor del men helt så lätt är det inte. Jag säger inte att det på ngt vis är DITT fel att du känner så för det är det ABSOLUT inte. Det är de onda demonerdas fel, för sjuttsiken.



Men du KAN, jag lovar...uppnå i princip VAD DU VILL!! Bara du intalar dig det om o om igen när de onda demonernas tankar dyker upp. VARJE gång skall DINA tankar, DINA drömmar, de GODA krafterna ta överhanen, vann de inte första eller andra gången, shit the same, låt dem VINNA andra tredje o fjärde OCH femte gången :)



Du kan alltid alltid ALLTID vända dig till mig, jag lyssnar o hjälper o förstår mycket o BRYR MIG <3 Lita på det. Du ÄR en Sol som lyser starkt !!

2010-10-14 @ 08:01:09
Postat av: L

Finaste, underbaraste Ceca. <3 Jag tycker om dig för att du är du. Snart måste vi ses raring :)



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!