Söndag igen

Av nån jädrigt mysko anledning,
så tycker jag det känns som om det är söndag hela tiden!
Veckorna går så grymt fort att man inte riktigt hinner med!

Idag har jag gått på promenad med Kira,
jag och mamma skulle till mormor och hälsa på
så jag började gå ett tag innan mamma skulle åka,
så plockade hon upp mej och Kira när hon kört ikapp oss.
Kira blev helt tossig av att komma hem till mormor,
hon är inte alls van vid det där att hälsa på folk
och har således ingen skam i kroppen
gällande att man inte yrar runt i alla rum
eller tar för givet att man ska få godis. haha
Hon är värre än en treårig unge!
Men, hon har inte fått så många chanser på att träna
på att hälsa på folk hemma i Gbg.
Så, bor du i Gbg och inte räds lite hundpäls i hörnen,
hör av dej! Ytterligare ett plus om du oxå har en hund!
Vi (läs:Kira) behöver en lekkompis . . .
(Funderar på att lägga upp en "kontaktannons" på blocket eller nåt,
för det måste ju finnas fler i min sits
som har en halvgalen överaktiv hund,
och som oxå vill ha en lekkompis till sin hund . . .
Hade vart så skönt att kunna släppa loss henne
tillsammans med en likasinnad,
så dom bara kunde få tumla runt och leva loppan.)
Det där blev en lång parantes.
Mormor var det jag skrev om ju!
Min tossiga, lite lätt vimsiga mormor!
(Jag vet att du läser min blogg ibland,
ni förstår, min mormor är cool
och har både dator och bredband!)

Har verkligen gjort min "plikt som barnbarn" denna helgen,
var och hälsa på farmor och Knut,
hennes nya gubbe, i fredags.
Jisses vilken skillnad det är mellan mormor och morfar
och farmor och Knut.
Det är bara lilla morfar som hör lite dåligt ibland,
men inte på långa vägar så dåligt som farmor.
Men det kan va rätt intressant ibland ändå! haha

Nu känns det som om jag lite grann tappat tråden.
Så jag avslutar här . . .



Postat av: Rebecca

Hej! Jag vet inte om du minns mig men vi gick på Öppna ihop. Hur som helst så tänkte jag bara berätta att jag för ett tag sedan var i samma sits som du, gällande det här med hundlekkompis. Min vovve är nämligen superaktiv och behöver verkligen springa av sig, men när vi flyttade till en ny stad så blev det lite svårt. Dock gjorde jag så att jag började prata med typ alla hundar och hundägare som jag mötte i området och ibland fick hundarna leka. På så vis lärde jag känna folk och vovven fick vovvekompisar = perfekt! Så nu vet jag precis vilka hundar min hund går bra ihop med och när han är så där riktigt uppspelt och energisk så ringer jag hans hundkompisars matte/husse och ordnar en lekdejt ;)

2010-10-10 @ 16:03:49
Postat av: Rebecca

Hej underbara Cecca.

Jag testade förra veckan att lägga ut annons på blocken om hundträff och hundpromenad. Har redan fått 2 träffar och ska mäta person och hund i morgon för en skogspromenad. Så testa annonsera du med.



Puss!

2010-10-11 @ 14:27:59
URL: http://www.majlov.se
Postat av: Emelie!

Jaa, det måste ju absolut finnas folk som nappar på lekkamrater till sina hundar, do it! :D Fina fina Kira, ge henne en puss från mig!



(Min min mormor är också stentuff, facebookar och har sig, haha<3)

2010-10-11 @ 16:50:14
URL: http://nodisco.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!