Hur en bild kan riva hål i hjärtat

och hur minnen kan ge ångestkramper
...för att inte tala om saknaden
som river som glasskärvor i bröstet.

Jag satt häromdagen och kollade igenom bilder på FB
från en maskerad en vän till mej varit på,
hade inget vettigare att göra, och denna vännen är en liten söt sak!
Men, ett tu tre, så dyker det upp en bild på en viss person,
som jag verkligen trodde jag lagt bakom mej,
som jag trodde var ett avslutat kapitel.
Men ack så fel jag hade.

Hon rev upp hela min värld när vi först möttes,
hon raserade den när hon gick
Och nu, drygt ett år efter, så raserar hon den igen.

Jag saknar henne så att det gör ONT,
det känns som om jag ska gå sönder när jag tänker på henne.
Därför har jag under detta året försökt
låta bli att tänka så mycket på henne,
undvika alla tillfällen jag kan bli för påmind av henne
för att jag vet hur ONT det gör.
Men när hon dyker upp, helt oförberett
och våldtar mina ögon
mitt sinne och mitt hjärta
då kan jag inte stå emot,
jag hinner inte försvara mej.

Jag önskar att allt vore som innan det gick fel,
jag önskar så starkt att hon fortfarande var min vän.
Men jag har insett att det nog aldrig kommer bli så.
Och den vetskapen gör ont även den.

J. Jag älskade dej mer än mej själv,
och allt jag gjorde, hur fel det än blev i slutändan.
gjorde jag för att jag trodde det var det bästa.
Jag är inte mer än människa,
jag kan oxå göra fel.
I detta fallet kan jag trösta mej med,
att jag iaf inte var den som begick det största felet . . .






Samson - Regina Spektor

Postat av: Daniel

Förstår din saknad!!

2010-09-10 @ 14:21:32
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!