Ceca-trippen, dag femton

Dag 15 – Någonting jag ångrar.

Självklart har jag, som alla andra,
saker jag önskar jag gjort annorlunda
Saker jag önskar att jag sagt annorlunda.
För genom åren har jag sårat väldigt många omkring mig,
både vänner och familjemedlemmar.

Men, jag ångrar hellre saker jag gjort,
och tar lärdom av "felen" och försöker förbättra mig
Istället för att jag i framtiden ångrar saker jag INTE gjorde,
saker jag inte sa.

Man kan inte göra saker ogjorda, det vet jag,
men man kan förlåta och hoppas på förståelse.
Man kan inte heller göra ogjorda saker gjorda,
ta sig tillbaka till de tillfällen,
då man borde sagt nåt man inte sa,
Då man borde gjort nåt, men man gjorde inget,
eller gjorde fel.

Sådant grämer mej ofta mer,
än saker jag ångrar att jag gjort/sagt.


Jag har många gånger genom åren
ångrat bittert att jag lät alla demoner bosätta sig
i min redan innan trasiga själ.
Men, jag lever ännu,
visserligen ett antal ärr i både kropp och själ rikare,
Men jag kan ärligt säga
att jag inte hade varit den jag är idag,
om jag inte gått igenom allt jag faktiskt har gått igenom.
Den gamla välanvända klyschan
"Det som inte dödar, det härdar"
stämmer så himla väl in på mig och mitt liv.

För trots att jag många många gånger vandrat
på en mycket tunn tråd mellan liv och död,
så har jag trots allt överlevt.

Så nej, så här i efterhand
ångrar jag inte direkt mina "vägval" heller,
jag hade kunnat göra vissa saker annorlunda, visst.
Men som sagt, det är det som händer i våra liv
som formar oss som människor.
Och jag skulle nog våga påstå,
att jag som person har formats rätt så bra,
trots allt!



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!