Ceca-trippen, dag fyra

Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar

Återigen denna eviga fråga om framtiden.
(I min värld är ovanstående "ord" jämförtbart med framtiden)
För min del så tar det upp hela min tankeverksamhet
bara att klara av att leva i nuet.
Och inte låta hjärnan spekulera för mycket i framtiden,
eller grubbla för mycket över det som hänt.

"Det som hänt har hänt,
och det som blir det blir
Inte mycket mer med det"

Men som sagt,
så kräver det mycket av mej att hålla mej i nuet,
så jag väljer att inte medvetet spekulera för mycket i framtiden
Av egen erfarenhet, så har jag bittert fått erfara
att saker ändå sällan blir som man tänkt sig.
Som man har planerat och önskat.

Jag är mycket medveten om att man låter som en bitter jävel,
när man säger så som jag gör.
(Och jag vet att jag i vissa fall är ganska bitter.
Men jag tror många hade varit det om dom vart i min sits)
Det är alltså inte så att jag ALDRIG funderar på framtiden,
eller att jag inte har några som helst önskningar eller drömmar.
Det är bara det, att om ni gått i mina skor,
så hade ni förstått, att det är en jävligt stor grej
bara det faktum att jag faktiskt sitter här idag.
Att jag överlevt allt jag gått igenom,
att jag fortfarande står rakryggad för den jag är
den jag varit, och framförallt för mina åsikter.

Men om jag ska komma med en önskning,
så är det att jag önskar
att jag hade förmågan att läka dom som har ont.
Både kroppsligt och själsligt.
Jag har så otroligt många vänner, som likt mej,
har trasiga hjärtan och själar.
Jag önskar så innerligt att jag kunde ta deras smärta,
om så bara för en dag.
Så att dom skulle kunna se sig själva,
ur mina ögon, och förstå hur otroligt mycket jag älskar dom.
Hur vackra dom är, just för att dom är dom.
Och hur mycket dom berikar mitt liv,
bara genom att andas och vara.

Ni vet vilka ni är.
Jag älskar er, av hela mitt hjärta.
Och om ni bad mej, skulle jag offra allt




Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!