Migrän och pollenallergi

I mitt förrförra inlägg (har jag för mej det var)
så skrev jag att jag skulle forsta vidare i om det kan finnas nåt samband
mellan migrän och pollenallergi.

Svaret, som jag fick fram genom att läst igenom diverse olika sidor,
är att det inte finns några konkreta belägg
för att det finns ett direkt samband mellan migrän och pollenallergi.
MEN att pollenallergi kan ge spänningshuvudvärk,
och spänningshuvudvärken kan i sin tur trigga igång migrän.
indirekt kan pollenallergi påverka och trigga igång migrän.
Vilket innebär att jag inte varit HELT ute och cyklat
när jag tyckt mej misstänka ett samband!

Nobelpriset i medicin, tack!!!




Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!