Sömnlösa nätter, hosta och akutbesök

Nu har jag varit lite kass på att blogga igen,
det går lixom i perioder det där.

Hursomhelst, nu bloggar jag iaf!

Har haft ett antal sömnlösa nätter det sista,
dels så har jag sovit sämre än vanligt ett bra tag pga psyket,
men sedan så blev jag i förra veckan tokförkyld igen.
Natten mellan söndag och måndag fick vi åka in till akuten,
för då hade jag inte sovit något på tre nätter,
och hostade så mycket att jag kräktes.

Väl på akuten så var i princip första frågan om jag har astma.
Lite "kul" att det var det första läkaren frågade
efter att jag beskrev hur jag mådde.
När jag då sa att jag har tid på onsdag (imorgon)
hos en lung-/astmaläkare,
så sa han att det nog är en bra idé...
Efter att han lyssnat på mina lungor och dunkat lite i ryggen på mig,
så konstaterade han att jag åtminstone inte hade lunginflammation.
Men att jag var tät i luftrören, så han ordinerade Ventoline
som är luftrörsvidgande, så jag fick andas in det i ett par minuter
och hejsan svejsan vilken skillnad det blev när jag andades efteråt.

Så läkaren skrev ut en Bricanylinhalator åt mig + Cocillana (hostmedicin)
Tycker det är rätt intressant att läkare kan vara så olika,
när jag var till VC'n här i Majorna efter allergichocken,
och sa att jag gärna ville ha Bricanyl eller liknande,
ifall det tätnar till igen, så sa hon att dom inte kan skriva ut sånt
om det inte är konstaterat astma,
men denna läkaren kunde tydligen skriva ut det ändå?
Knepigt . . .

Nåväl, inatt så började jag hosta IGEN,
kände bara neeeej, jag vill SOVA!!
Men så testade jag att ta två "puffar" av Bricanylen,
och så var hostan puts väck och jag sov hela natten!!

Så min Bricanyl är min nya bästa vän!!!! =)












Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!