Dör litegrann

Just nu så håller jag på att spricka upp i atomer,
så jag skriver av mej lite.
Jag tror jag nämnt tidigare
att jag har ett hål i en tand som jävlas med mej,
plus den där jädra visdomstanden.
Nu har det börja göra ont i "håltanden" oxå,
så jag bestämde mej idag för att ta tjuren vid hornen
och ringa tandläkaren och kolla om dom hade nån tid ledig
inom inte allt för avlägsen framtid.
För Folktandvården här i Majorna vart fullbokade fram till April
fick jag reda på när jag var där för ett par veckor sedan.

Så, sagt och gjort. Jag fick letat upp en tandläkare som verkade bra,
fick sitta i telefonkö en stund, vilket fick paniken att slå i öronen
som en galen trummslagare med dödsryckningar ungefär.
När jag väl kom fram på linjen,
så hade jag nästan glömt bort vad jag hette,
men som tur var så lyckades jag svara "Cecilia Carlsson"
och personnumret lyckades jag oxå komma ihåg,
trots att jag höll på att säga mitt telefonnummer istället.
Sedan helt plötsligt säger hon
"Oj, vi har ett återbud nu kl 13.10, kan du kanske komma så snart?"
Innan jag hinner tänka så har jag bokat in mej på den tiden,
så nu ska jag till tandläkaren om lite drygt en timma.
Och jag är inte allt mentalt förberedd . . .

Mår fruktansvärt skit just nu,
jag har sån jääävla tandläkar-fobi . . .
Måste försöka få fixat mej iordning och åkt iväg så snart som möjligt,
annars kommer ångesten binda fast mej i soffan
och jag kommer aldrig komma iväg

Ingen idé att sminka mej iaf,
för jag kommer ändå grina som en barnunge
när dom pillar i munnen på mej . . .

Önska mej lycka till, tack.



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!