Dag 19 - Det här ångrar jag

Sedär ja,
äntligen en något mer passande dagsrubrik för min del.
För när det gäller att ånga saker,
så är jag rätt person att fråga . . .



Jag ångrar att jag valde fel väg,
då för många år sedan.
Jag vet att jag skulle kunnat hindra förloppet,
men jag gjorde inte det.
Det ångrar jag.

Jag ångrar alla gånger jag lyssnat på rösterna
som bara förstör.
Jag ångrar alla gånger jag fallit för frestelser,
alla de gånger jag skadat mej själv.
Alla gånger jag fortfarande skadar mej själv
på ett eller annat sätt.

Jag ångrar att jag låtit Fru Vinter styra mitt liv såhär länge,
och jag vet att jag om ytterligare ett år kommer säga
att jag ångrar att jag fortfarande låter henne styra . . .
Jag ångrar att jag inte kommer vara tillräckligt stark
denna gången heller

Jag ångrar att jag inte tillät folk att hjälpa mej
medans det ännu gick att hjälpa.
Jag ångrar att jag inte tillåter folk hjälpa mej nu,
eftersom jag anser att loppet är ganska kört ändå.
Jag ångrar att jag väldigt ofta är så jävla bitter,
så jävla deprimerad och så fruktansvärt trött på mitt liv

Jag ångrar att jag genom alla dessa åren
inte vågat öppna mej för människor och vårdpersonal.
Allt jag borde bearbetat,
men istället skjutit undan.

Jag ångrar att jag låtit vissa personer bli en del av mitt liv,
men jag ångrar också att jag stängt vissa ute.
Jag ångrar att jag i vissa relationer inte sett till mitt eget bästa,
utan låtit mej uttnyttjas



Vissa dagar ångrar jag att jag lever,
medan jag andra dagar ångrar att jag försökt avsluta mitt liv.
Jag ångrar att jag ångrar mej,
för det är ett tecken på att jag innerst inne vet att jag agerat fel

Jag vet att jag agerat fel
och det ångrar jag.

Men vad gör ånger när man ändå inte bättrar sej?
När man ändå inte får ordning på saker?
Jag vet att man egentligen inte bör göra saker
som i efterhand kan skapa ånger,
och jag ångrar att jag inte tänker efter innan
jag låter mina impulser styra.


Det är en del av vad jag ångrar
Vad ångrar du?



Postat av: Faster kontraster ( Lotta)

Hej på dig "skrutta" glöm inte det viktigaste , man tar oxå lärdom av det man gjort "fel". Utan fel lär vi oss inget om livets mysterier. Den lärdom du har fått genom dina s.k "misstag" kan du hjälpa andra med. Så samla din ånger i en påse och dela med dig till andra som kan behöva din hjälp, eftersom du redan rest på den vägen. sträck på dig Cissi du har kommit lång väg sen det började. Du är mer klar över dina brister än många andra s.k "normala icke sjuka" är. Acceptera dig själv för den du är ,unik tur att vi inte är stöpta i samma form alla ,fy fan vad tråkigt det skulle vara om man var tvungen att bara prata och umgås med såna som var som jag,ha,ha. Nytt år nya chanser, nya ideer ny vår. Ha det nu så gott kramis från din knasiga faster kontraster, ( du ser det finns fler "knäppisar i släkten) KRAMMMMMMMM

2011-01-04 @ 10:12:36
Postat av: Flisan

Cissi cissi!jag sa en gång till min behandlare att jag ångrar att jag gjorde som jag gjorde, för de gör jag verkligen! Då sa hon att man inte kan hjälpa vilken sjukdom man får man kan inte hjälpa att man får cancer och man kan inte hjälpa att man får detta. Det är inget man valt och kunde man göra något åt de innan så hade man gjort de!annars hade de blivit något annat, de kanske hade varit värre!? Och du har inte alls gett upp! Du går till vera du söker hjälp och svar, hade du gett upp så hade du inte gjort så!tänk på att du är du oavsett om du har diagnoser. Det spelar ingen roll vilken del i dig som tänker eller beteer sig på ett visst vis, de gäller att bli av med de delar som skadar dig oavsett vilken del de är som gör att du känner som du gör. Jag tänker ofta på sofia åkerman 'zebraflickan' när jag tänker på dig. Hon hade också tappat hoppet men hon fixade sig igenom de. Det kan du med göra! Du vill ju må bra så öppna dig för den hjälpen du kan få och ta emot den och använd alla dina kloka tankar och dina erfarenheter. En annan behandlare sa till mig en gång 'det finns alltid något positivt i allting' och de gör de faktiskt på ett eller annat vis. Du ska vinna detta och leva på riktigt för det är du värd! Jag vill så gärna hjälpa dig, hjälpa dig och ta bort din smärta. Men jag tror inte jag kan de för de måste du göra själv. Men det jag kan göra är att finns för dig och stötta dig och de vill jag göra! Jag är stark du är stark! Jag vill gärna ha ditt nya nummer! Kram

2011-01-04 @ 12:19:33


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!