En helvetes massa snö!

När jag skulle släppa ut vovvarna imorse fick jag mej en smärre chock;
ytterdörren gick knappt att öppna för all snö som kommit under natten,
(alternativt kommit under natten
+ blåst upp på trappen och bildat en driva framför dörren)
Och yrvaken som jag var så klampade jag ut i mammas tofflor,
för igårkväll så var det ju rensopat på trappen,
och således vart det då inga som helst problem att gå ut i flipflops om man så viljat . . .
Det var det inte idag, så mina fötter blev sådär lagom snöiga,
och sedan väldigt kalla och blöta när snön smälte . . .

Men, fint är det iaf!
Alldeles bulligt och fluffigt överallt,
och hundarna är väldigt lyckliga.
Tänkte försöka ta min onda rygg och min överenergiska hund och gå en sväng sedan,
här hemma så slipper jag ju åtminstone ha henne kopplad
och slipper därmed eventuella koppelryck som gör ONT i ryggen.
Minsta lilla extra rörelse, framförallt med kraft bakom
ilar genom hela min stackars kropp.

Jag känner mej som en gammal kärring nästan,
inget funkar . . . haha

Har fått en del kommentarer ang. min resa här på bloggen,
sådana som säger att dom kommer sakna den osv,
jag ska försöka bli lite mer konsekvent i mitt bloggande hädanefter,
och försöka få iväg ett inlägg om dagen,
och inte som innan "resan",
ibland ett inlägg i veckan på sin höjd.

Sedan när poesikursen startar (om jag blir antagen vill säga)
så kan det kanske förhoppningsvis bli lite fler nya texter
och dikter här på bloggen oxå!
För det hade ju vart trevligt med lite nytt material =)

Tjingtjong!




Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!