Hundraåringen . . .


[Bilden är en länk till AdLibris.se]




Har äntligen fått läst boken
"Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann"
skriven av Jonas Jonasson.
(En författare som jag tycker skriver mycket likt
Arto Paasillina och Mikael Niemi)
Jag har kollat på den ett flertal ggr i bokhandlar,
men inte funnit den tillräckligt lockande att köpa.
Men efter påtryckningar så fick jag lånat den på bibblan,
och det ångrar jag inte!

Jag tror inte jag någonsin skrattat så mycket åt en bok,
för denna boken är helt jävla galen!
Har fått ligga i sängen och kväva skrattattacker,
för att inte riskera väcka Micke.
För att lägga ifrån sig boken
är nästintill helt omöjligt!

Man förstår redan efter ett par sidor att det är helt
omöjligt att förutse vad Allan, dvs hundraåringen
tänker hitta på eller råka ut för!
Jag gapskrattade och hävde ur mej "Herregud!"
"Jisses!" "Oh fan!" "Jävlarns!" i tid och otid.

Vill du ha dej ett gott jävla skratt,
så tycker jag du ögonaböjj ska införskaffa denna bok!

Jag hoppas att författaren skriver något mer snart,
detta är nämligen hans första bok,
om jag förstått saken rätt.
Men efter all uppmärksamhet som denna boken tydligen fått,
så tycker jag han bör använda hjärnan och skriva ett par böcker till!


Det negativa med briljanta debutböcker som denna,
är ju dock att man tenderar ha väldigt höga förväntningar på
eventuella efterkommande böcker.
Men, man får helt enkelt lära sig läsa böcker med ett
relativt öppet sinne! =)



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!