Prayers For Bobby

Jag brukar ju oftast tipsa om böcker,
men här kommer ett filmtips.




Ni som inte sett denna filmen,
se den!

Jag brukar oftast inte ha svårt för att få fram orden,
jag brukar ha lätt för att skriva och sätta ord på mina känslor.
Men efter att ha sett denna filmen,
så är jag ett blankt papper.
Mina ord försvann med tårarna som föll ned för mina kinder.

Att människor kan bli så elaka,
så trångsynta, så ignoranta
och så självgoda skrämmer mej
Men något som skrämmer nästan mer,
är hur så många människor använder religionen,
kristendomen, som försvar för sina handlingar.
Jag har skrivit tidigare hur jag tagit avstånd ifrån
och stängt dörren mot vad de kristna kallar "Gud" och "tro",
Sådana här filmer får min dörr att reglas med ännu flera lås,
barrikaderas med järnbalkar.
Hårt fastsvetsade,
så att dörren aldrig mer kommer att kunna öppnas


Titta på filmen,
rannsaka dej själv
Och öppna ögonen.

Alla människor är inte stöpta i samma form,
alla människor tänker, tycker och känner inte likadant
Men alla människor är lika mycket värda,
trots olikheter och i andras ögon "brister".

Postat av: Kim

men det jag får mina tårar att rinna mest för är mamman.. för hon var som himla säker men, ja, kan inte förtälla mer här utan att spoila

2011-01-29 @ 18:40:45
URL: http://www.kironjam.blogspot.com


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!