Virrpanna No1

Ja, för dom som känner mej någorlunda väl,
så kommer det inte som en direkt nyhet att jag
har den eminenta förmågan att gå vilse
Både i mig själv och i den faktiskta verkliga världen.

Dagens "bortvilsning" ägde rum i/på Sisjöns industriområde.
Jag hade lite tråkigt hemma,
så jag tänkte åka till Frölunda Torg.
Men när jag väl kom dit så tänkte jag
"Äsch, jag åker till Sisjön istället"
Har vart där ett par ggr, dock de gånger enbart i "Rusta-huset",
så denna gången tänkte jag utforska stället lite,
och försöka hitta ÖoB.

Tro det eller ej, dit hittade jag relativt lätt
(Tack den som kom på flaggor!!)
men sen när jag skulle till busshållplatsen igen,
så tänkte jag ta en liten "genväg",
eftersom bussen ändå inte skulle komma än på en liten stund,
så då kunde jag lika gärna traska till hållplatsen innan och "möta" bussen.
Sagt och gjort, jag började korsa parkeringen,
men stöter relativt snart på ett jävla snöberg.
Alternativen var att
1, Klättra över och hoppas på att inte ramla och slå ihjäl mej
2, Gå runt och hoppas jag hittar rätt väg ändå
3, Gå tillbaka och vänta på bussen vid hållplatsen jag gick av vid
och därmed även frysa rumpan av mej.

Eftersom jag inte är nåt stort fan av kyla,
eller ett fan av att ramla och slå mej,
så vart alternativ nr.2 det som lockade mest.
Så, jag gick runt snöhögsberget,
och nånstans där tappade jag totalt lokaliseringen.
Jag kände mej lite som en vilsen isbjörnsunge,
med gråten i halsen och en stark vilja att skrika
"Maaaammaaaaa!!"
Men, jag är ju ingen isbjörnsunge,
så därför skrek jag inte på mamma
(Frågan är väl om isbjörnar verkligen skriker på sina mammor.
Jag tror mer dom grymtvrålar. . . )

På något sätt så lyckades jag dock hitta rätt,
denna gången oxå tack vare flaggor.
Tummen upp för det!

Höll dock på att bli en rätt så platt isbjörnsunge
när jag skulle korsa en parkering.
Folk kör som om dom fått körkortet i Cornflakespaketen ibland!!
Jävla nötter.
Ser dom inte att jag går där eller?!
haha

Nå, slutet gott allt gott.
Väl tillbaka på Frölunda Torg igen
så vart jag tvungen att tröstshoppa lite nagellack oxå.
(Det var faktiskt riktigt traumatiskt att gå vilse,
och som alla vet, så är nagellack bästa boten mot traumatiseringar!)
Och jag har ju heller inga nagellack sedan innan menar jag :P

Hoppas eran dag vart lite mer icke-vilsen än min!

TjingTjong!



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!