Sagan om cykellåset

De som känner mig vet förmodligen sedan länge
att hissen inte alltid går hela vägen upp för min del,
och det sker titt som tätt saker som ytterligare bevisar det faktum
att jag fått ärva på tok för mkt av min mors konstanta virrighet.

Sagan om cykellåset är en sådan grejj . . .

På min (läs; mammas gamla) cykel sitter (läs; satt) ett blått,
såntdär vanligt hederligt plastgummiklätt vajjerlås,
men då det var lite för litet/kort för att funka till att sätta fast cykeln
i cykelstället nere på gården,
så fick jag låna en längre "lås-slang" av Micke.
Det blåa låset som följde med cykeln lät jag då helt enkelt sitta kvar
lite fint fastklämt på pakethållaren,
för det var ju lite smidigare att ta med,
jämfört med det långa "slang-låset".
I händelse av att jag till exempel skulle få för mej att cykla in till stan,
och där behöva låsa fast cykeln för att undvika att den skulle kidnappas . . .

Tilläggas bör väl kanske att jag lät den lilla nyckeln till cykellåset
sitta kvar i nyckelhålet, för jag ville ju inte riskera tappa bort nyckeln.
Jag ville heller inte sätta den på min nyckelknippa 
för den var redan innan överfylld med diverse nycklar,
som jag för övrigt väl bara till hälften vet vad dom låser upp . . .
Om dom ens låser upp nåt längre,
ett par nycklar går med all säkerhet till lås som är bortkastade/utbytta

Nu till problemet, någon jävel har nu snott mitt cykellås!!!
När jag berättade det för Micke så skrattade han
och sa att jag faktiskt får skylla mej själv.

Jag tycker han är elak,
för jag tyckte ju faktiskt inte att det var självklart
att man helt sonika "får" ta ett cykellås
som bara sitter fastklämt på en pakethållare, med nyckeln kvar i.
Men tydligen finns det andra som tycker det . . .

Men egentligen så inser jag nog mer och mer
att jag kanske får skylla mej lite själv,
och att jag kanske skall tänka efter en gång extra innan jag gör vissa saker
Men det är ju lättare sagt än gjort,
när jag inte förrän i efterhand förstår att jag tänkt/gjort galet!

Anyway; Jag tänker ändå sätta upp en lapp på min cykel;

Du som "lånat" mitt cykellås
Var vänlig och lämna tillbaka det+nyckel
Tack!

Jag misstänker dessutom starkt att det är mitt blåa lås
som nu helt plötsligt sitter på en annan cykel i cykelstället.
Så om det låset inte på nåt magiskt vis
"hoppar" tillbaka till min pakethållare,
så planerar jag "råka" hälla lite superlim i nyckelhålet . . .

Postat av: Lisa&Love

Saknar dig med <3 hoppas vi ses snart!

2011-07-18 @ 18:45:33
URL: http://couldusesomepatience.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!