Die motherfucker. DIE

Jaha. Återigen en kallsup a´la Sveriges vårdkarusell.
Hur i helvete är dom egentligen funtade kan man fråga sig,
pratar dom inte med varandra överhuvudtaget?!
Dom skryter så jävla mycket om att dom har sina "Team-möten",
men jag börjar tvivla på att dom gör annat än att dricka kaffe, 
äta bullar och vara allmänt tjocka.

Som jag nämnt tidigare i bloggen,
så har vuxenhabiliteringen om och om igen
gjort mej och mina familj gruvligt besvikna.
Och nu när jag äntligen trodde dom lyssnat på mej,
så får jag en käftsmäll så det står härliga till.
Min psykologkontakt på Centrum Väst (alltså inte habiliteringen)
ringde mej idag och sa att dom ringt ifrån habiliteringen
för att säga att jag saknar remiss för att få den hjälpen jag ber om (?!?!)
Min första reaktion var "Va?!",
vilket tydligen även var Veras reaktion.

För hur FAN kan dom sätta upp mig på kö till kurator
om jag nu inte har en "korrekt remiss"?!
Borde inte deras bokningssystem säga ifrån då?!
Och om inte systemet säger ifrån,
borde det inte vara rimligt att kolla upp remisser
innan man sätter upp en patient på kö?!
God morgon yxskaft lixom . . . .

(En liten anekdot;
Denna habiliteringskontakt och jag sammanställde tillsammans
ett kort att visa för t.ex läkare,
varpå det bland annat står
"Var tydlig med vad du säger och menar"
"Håll vad du lovar"
och "Mena det du säger"
Det känns änna som om det brister lite i dom åtagandena
redan hos habiliteringen.....)

För att göra en lång historia kort,
jag har sedan i höstas gått på habiliteringen
och bad för fleeeera månader om att ställas på kö till kurator där,
eftersom min nuvarande kontakt skulle sluta (Vera på Centrum Väst)
och jag vet att jag behöver någon form av samtalsstöd.
Sagt och gjort, eller ja, rättare sagt
efter många om och men (och diverse bortglömningar)
så fick jag beskedet av min något inkompetenta kontakt på habiliteringen
att jag nu står i kö för att få kontakt med någon av kuratorerna på mottagningen.

Så i förra veckan var jag för att träffa denna kontakten,
som tydligen TOTALT fått allt om bakfoten,
och inte alls fattat att det var samtalsstöd jag ville ha,
trots att jag klart och tydligt sagt att det var just den hjälpen jag ville ha,
och även den enda hjälpen jag ansåg att habiliteringen kunde ge mig
Nej, denna individ av människorasen "Homo Sapien Idiotus
trodde det var SAMHÄLLSSTÖD jag ville veta mer om
Okej att SAMTAL och SAMHÄLL är relativt lika ord, men vafan...?
Och läser dom min journal, så ser som att samhällsstöd,
i den bemärkningen dom avser, inte är aktuellt för mig.
För eftersom jag inte är så jävla dunderhandikappad
så behöver jag inte hjälp att handla eller lära mej hur man duschar
(Sånt kan jag och har kunnat länge, faktiskt).
Jag behöver heller ingen som visar mej hur man tvättar och viker kläder
och således heller ingen som förklarar för mej att man t.ex dammsuger
INNAN man skurar golv.
JAG ÄR INTE DUM I HUVUDET, JAG HAR BARA ASPERGERS,
Era jävla trögtänkta as, är det jag eller ni
som har ett neuropsykiatriskt handikapp börjar man ju undra..?!

Så nu sitter jag alltså här  med
1, en psykologkontakt som skall sluta om ca en månad,
2, en flera månaders lång kötid på habiliteringen till ingen nytta,
3, förmodligen ytterligare en kötid på ett antal månader framför mej och
4, en sjukskrivning som, om jag har otur, går ut om ett par månader,
(vilket i sin tur resulterar i en mycket osäker framtid,
ökad ångest och mindre ork att stå emot allt som skaver)




Är det okej att kasta in handduken och ge upp nu?!?!



----------------------------------------------------------------------------

Nåväl.
Jag hade åtminstone ett par fina timmar med min vän Myran idag.
Det är guld värt
Så dagen har inte varit enbart skit.
 
Utan mina vänner vore jag halv.
Eller nej. Jag vore ingenting . . .


Postat av: mikaela

asså sorry, men jag var bara tvungen och skratta högt och senare läsa högt ur din blogg! :) jag lovar dyrt och heligt att jag aldrig ska bli en sån soctant som dom du träffar!

2011-06-10 @ 19:02:46
Postat av: mikaela

asså sorry, men jag var bara tvungen och skratta högt och senare läsa högt ur din blogg! :) jag lovar dyrt och heligt att jag aldrig ska bli en sån soctant som dom du träffar!

2011-06-10 @ 19:03:32


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!