Ceca-trippen, dag sjutton

Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför

Hmm.. Jag skulle väl egentligen inte vilja byta liv med någon speciell,
inte för så lite som en dag iaf
(Känns inte som man skulle hinna med så mycket under en dag)
Men att under kanske en månad byta liv med en "frisk" person,
att få må "bra" ett litet tag hade inte vart helt fel . . .
(Helst hade jag ju alltid viljat må bra,
men frågar var ju inte av den sorten att det hade vart ett rimligt svar)

Fast å andra sidan, jag hade inte klagat om jag en endaste dag
kunde få slippa jagas av ångestdemonerna,
slippa känslan av värdelöshet som jämt och ständigt skaver inom mig.

Men jag vet att det är en önskan som inte är genomförbar överhuvudtaget.



Sen skulle jag även kunna tänka mej byta liv med herr Reinfeldt,
just av ovanstående orsaker.
Jag hade gillat att han kunde få prova på hur det är att vara jag,
hur det är att leva i otryggheten och oron för framtiden
som hans blåa jävla regering är med och skapar.....





Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!