Ceca-trippen, dag tjugotvå

Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln

När jag ser mig själv i spegeln vill jag bara gråta,
för det stora fula feta monstret framför mej är ingen vacker syn . . .
Jag vet innerst inne att jag inte ser samma som andra ser
(jag hoppas iaf det är så . . .)
för folk säger till mej att jag inte är fet och ful och äcklig,
men det är inte lätt när man ser det som man ser.

Jag kan helt ärligt säga, att jag hatar hur jag ser ut . . .




"Jag vill så gärna hitta mig själv,
finna vem jag egentligen är
Problemet är bara
att det är för mycket fett ivägen.
Jag vet att det är så,
det har spegelflickan talat om för mig
tusentals gånger

Jag tror inte ni kan förstå hur ont det gör
när man inte längre vill finnas kvar i sig själv
och när självmordstankarna aldrig försvinner
När ångestskriken i ens inre blir den enda "känsla"
som man kan ta på
och när det enda som kan överrösta skriken
är fingrar nerkörda i halsen

Just då, när jag sitter på toalettgolvet
med tårarna brännande innanför mina ögonlock
just då, precis i dom ögonblicken
känns det som om jag faller ner i ett stort hål,
för varje gång blir vägen upp så mycket längre"

Postat av: Flisan

Vi kan byta utseende om du vill, du är nämligen hur vacker och fin som helst. du är också väldigt smal...

2011-05-13 @ 08:09:43


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!