Getingstick och spindelfobi

Detta inlägg kommer dedikeras till mina kära "vänner", odjuren.

Getingar/bin har jag visserligen inte så ont av,
men den som stack mej förut var inge vidare snäll,
för han/hon stack mej mitt i pannan.
"Hej, hej Unicorn" ungefär! nåväl. Det går väl över.
"Jag är inte rädd för dej"
sa jag till getingen/biet och skrattade faran rakt i ansiktet
"HaHAHaHAHA"
Så hon/han flög vidare mot nya stickobjekt.

1-0 till Ceca


Däremot spindlar, fy fan, då är jag allt annat än tuff
(Vilket jag är i alla andra fall menar jag . . .)
 
Igår nådde jag dock "bottengränsen"
för vad jag kan hitta på när jag ballar ur pga åttabenta odjur.
Mina tidigare spindelrelaterade idiotier
sträcker sej till att få kräkattacker
och till att hoppa av hästen,
springa iväg skrikande, medans spindeln sitter på hjälmen
som sitter kvar på mitt huvud.

Ingen har väl någonsin beskyllt en panikslagen människa
för att tänka logiskt, och jag är inget undantag . . .

Spindlar var det ja . . .
Jag och Micke satt och spelade ett frågespel online,
Vetgirig
(Som btw är ett ypperligt tidsfördriv! check it out!)
Jag minns inte vad för fråga, eller vilken kategori det var,
trauman sägs ju orsaka både sinnesförvirring och minnesförlust,
det enda jag minns är att hela skärmbilden fylls upp 
av en vidrigt vedervärdig, hårigt hemsk spindel,
varpå jag rycker till och skriker ett riktigt vackert tjejskrik,
börjar gråta och försöker blundande stänga ner spelfönstret
(Det gick sådär . . .)
Allt detta medans min kära pojkvän sitter i fotöljen brevid
och viker sej dubbel av skratt . . .


Googlar man frasen "Man ska roa sin omgivning"
så kommer det nog garanterat inte dröja länge
förän det visas en bild på mej i sökresultatet . . .



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!