iPad uppdatering och gallproblem

Uppdaterar via iPaden, och eftersom man inte kan formatera texten på samma sätt som vid en "vanlig" dator, så får ni tåla att det är lite rörigt med radbrytningar och styckesindelningar, men ska försöka koda in lite brytningar, så det inte blir FÖR rörigt att läsa!

Jag har under ett par dagar haft helt sinnessjukt ont i magen,
vid lunchen i måndags så satt jag och störtgrät för att det gjorde så infernaliskt ont.
Läkaren misstänker att det kan vara gallan som spökar, så jag har fått morfin som åtminstone håller den knivhuggande smärtan under kontroll i väntan på provsvaren.
Morfin är för övrigt ett intressant preparat, för herrejävlar va groggy man blir!
Läkaren sa även till mig att inte äta för mycket fett, så grädde, ost och creme fraiche är uteslutet, vilket krånglar till det en smula, eftersom alla recept här nere innehåller MINST en av nämnda produkter...
Så jag får helt enkelt trolla ihop något på egen hand. Som ätstörd så blir man ju något av en expert på att laga mat med mindre fett... Får heller inte äta ägg, äpplen och lök.
Vilket är lite tråkigt, ägg för att det är en väldigt bra proteinkälla när man, som jag, är vegetarian, och äpplen för att det i princip är enda frukten förutom bananer som jag TÅL.
Men, bananer är ju bra det med, en hel del vitaminer och mineraler! Dock så är det ju mer fett i bananer än i äpplen, men jag tror inte det är något som kan ställa till det för gallan iaf.

Försöker oxå dra ner på kaffet, för det kan tydligen oxå fresta på gallan? Så jag har inte druckit nåt kaffe på drygt ett dygn nu, hej kaffeabstinenshuvudvärk!

Tycker för övrigt att det borde bli fredag snart, så jag kan få åka hem! Denna gången blir den en längre permission, tills på onsdag. Dels för att känna efter hur långt jag kommit, men även för att få tid till att fundera över hur jag vill göra med behandlingen, om jag anser att dom KAN hjälpa mig fortsättningsvis, eller om jag kommer fram till att deras sätt att tänka kring vissa saker kanske egentligen bara i slutändan gör så att jag blir sjukare.
Jag kommer skriva ett längre och mer välformulerat och välformaterat inlägg när jag kommer hem och kan sitta vid datorn...
Men för att ge er något av en cliffhanger, så kommer jag bland annat skriva om hur JAG anser att dom brister i sin, vad dom utlovade, väldigt individanpassade behandling med strategier och planer för att hantera alla eventuella komplikationer...

Postat av: Ida

Hej!

Tittar in här då o då men försöker sluta läsa äsbloggar... Jag har funderingar på att söka mig till Varberg men jag blir så tveksam när jag läser det du skriver. Låter som du inte alls gillar deras upplägg? Låter som det är dålig personal oxå? Stämmer det? Skulle du rekommendera Varberg till andra? Vad är bra o dåligt med Varberg?

Stor kram! Kämpa på!

2012-04-25 @ 20:17:08
URL: http://fightforlife.bloggsida.se


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!