Städpsykoser

Just nu är allt väldigt rörigt.
Vet inte riktigt varför, men min ångestnivå är skyhög och jag kallsvettas.
Inte ens städning av Villan med efterföljande nedspritning av alla ytor,
framförallt lampknappar och handtag fick min ångest att lugna ner sig.
Det brukar annars vara ett bra sätt, men icke.
Jag känner mig så jävla löjlig, patetisk, psykiskt instabil.

Försöker förgäves finna roten till min ångest,
men jag förvirrar mig bara bort på andra tankar.
Som skapar ännu mer ångest.

Kanske det är för att jag ska till stallet sedan?
(...och ha tighta ridbyxor på mig)
Kanske är det för att det är soppa+efterrätt till lunch?
Kanske är det vädret som smittar av sig?
Kanske är det helt enkelt bara för att jag inte står ut med min kropp,
och min nuvarande vikt?

Ja, jag vet inte. Ångest är det iaf.
Riktig sådan där seg ångest som sitter som en hård geleklump i halsen,
omöjlig att varken svälja eller tänka bort.
En sådan ångest som kramar runt hjärtat med en iskall hand.

Jag försöker andas, det är lättare sagt än gjort.
Jag försöker tänka på positiva saker,
ännu lättare sagt än gjort.

Jag känner mig smutsig, fet, oren.
Impulsen att hälla i mig desinfektionsspriten förut var så jävla nära,
men jag lät det inte gå längre än till att sprita ner händerna
ett tjugotal gånger, trots att jag städade med latexhandskar på mig.
Men det hjälper inte, jag känner mig likväl lika äcklig.

Ser mig själv i spegeln,
ser en fet, oformlig fettklump som skrattar mig rakt i ansiktet.
Misslyckad. Ovärdig. Vedervärdig.

Tänk att så mycket hat kan rymmas i ett par mörkbruna ögon...


Postat av: Anonym

Kraaaaaaaaamar om!!

2012-04-12 @ 14:25:39
Postat av: Anonym

Just det var från mig ja!

2012-04-12 @ 14:26:46
Postat av: Felicia

jag skrev ju Felicia?!?!

2012-04-12 @ 14:28:02
Postat av: Mamma

Jag bönar o ber att de där bruna ögonen ska lära sig att se någon gång!!! Se det som vi alla runt omkring dig ser!

Du har ju så fruktansvärt fel gumman min!!

Du ÄR vacker, söt, smal, jaa allt på en gång!! Önskar bara att du själv ska fatta nån gång!! Att det ska vara så svårt!!!!??

Fortsätt kämpa Cissi! Ge inte upp!!

Det måste ju ge sig någon gång!!!

Älskar dig!!

2012-04-12 @ 14:59:48
Postat av: Anonym

Och jag älska dig min vän Ceca !! Du är HELT UNDERBAR !! Stooor kram !! <3

2012-04-13 @ 21:28:43
Postat av: Anonym

Från Nanna =) ;)

2012-04-13 @ 21:29:18
Postat av: Johanna

Skulle du vilja rösta på min bild som jag tävlar med?

Du kan enkelt tjäna på det själv! Kika in här så får du veta mer!



http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2012/04/10/7708160-nu-tankte-jag-muta-er/#kommentarer



Vill du inte göra som det står i inlägget räcker en röst. Jag blir glad bara du vill rösta!

2012-04-13 @ 22:41:30
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!