Alla hjärtans dag och mänsklig nåldyna

Det har varit ett par riktigt jobbiga dagar,
så jag har inte riktigt orkat blogga så överdrivet mycket.
Ni som har mig på FB har ju ändå kunnat följa vad som sker =)
Vägningen i måndags var ett riktigt jävla helvete,
tre kilo upp på fem dagar. Det känns allt annat än bra.
Och ja, jag vet att det iprincip bara är vätska
och ökad blodvolym i kroppen,
eftersom det var lite krasst på den fronten när jag kom ner.
Men det är ändå så fruktansvärt jobbigt,
hur mycket jag än försöker tala mig själv till rätta.
Kläderna sitter tajtare än innan,
för vätskan lägger sig ju både inuti kroppen,
men även som ett litet lager under huden.
Och kläderna känns ju tajtare om man så bara tar på sig ett par tights
under byxorna lixom, så det vore ju konstigt
om några millimeter vätska inte skulle kännas.
Men hjärnan går igång direkt
och säger att det mjuka under huden är rent fett.

Att det var glass till eftermiddagsfikan igår gjorde ju inte saken bättre,
tårarna bara sprutade på mig och jag tappade helt greppet om ångesten
som bara skenade iväg.
Denna gången behövde personalen dock inte ta ut mig i korridoren.
Det har dom fått göra vid alla andra jobbiga fikor
och även ett par ggr vid "vanliga" måltider...
Lite peptalk sådär och spark i baken och nu kör vi för fan!

Men som sagt, igår så klarade jag det utan korridorpepp,
utan klarade mig med lite puffar på armen från personalen.
Det känns ju iaf som ett steg i rätt riktning!
(Fastän demonen i min hjärna är jävligt förbannad på mig nu,
bara för att jag skriver "så dumma saker", klart som fan det inte är bra,
säger den....)



Igår var det ju alla hjärtans dag.
Kändes lite tråkigt att inte få krama på min skrutt,
men det får man väl ta igen sedan,
tycker egentligen alla hjärtans dag endast är kapitalistiskt,
varför ha en specifik dag där man ska visa kärlek?

Nåväl, fick ju med mig ett paket från mamma och pappa
när jag åkte hit, men fick tillslut lägga en filt över paketet
för att inte frestas att öppna det i förtid. haha
En vecka med ett paket är låååång tid!
Men så igår morse, direkt när jag vaknade så öppnade jag det,
och det var nallen på bilden nedan.
Jag samlar ju på sådana nallar + Buskowskinallar (stavning?)


Jättesööööt!

Fick även ett kort från min söta lilla mormor ♥



Idag efter frukosten fick jag även testa på NADA (Öronakupunktur)
för första gången, det ingår i behandlingen här nere.
Det var en väldigt mysko känsla!
Jag är ju en sådan störd jävel som gillar när saker gör lite ont,
typ att ta blodprov, pierca sig och tatuera sig.
Men akupunkturen sätter ju igånr så jädra mycket i kroppen,
så efter ett par minuter med nålar i öronen så började hela kroppen
pulsera på mig, kändes som om hela jag förvandlats till en pump.
Och nu efteråt mår jag väldigt illa,
sådär kräkdragningar bakom öronen.
Mysko!

Men sköterskan sa att det inte är helt ovanligt,
och jag känner igen illamåendet från första gångerna jag låg
på min spikmatta, det drar lixom igång delar av kroppen
som innan varit lite inaktiva, och frisätter en del gifter i kroppen,
som ju ska ut på något sätt!



Har även äntligen fått min dusch fixad,
så jag slipper duscha på nedevåningen!

Nu måste jag sluta, är mindfulnessövningar med Rikard om fem minuter,
och jag håller just nu på att kissa ner mig,
försöker dra mig från att gå på toaletten
så länge det bara går efter måltiderna.
Bara för att inte riskera dras med i några impulsryck.....
 

Tjingtjong!






Postat av: Up

Tycker att du är jätteduktig! Fortsätt kämpa!

2012-02-15 @ 11:01:46
Postat av: Mamma

Fortsätt kämpa gumman!! Med alltihop! Påminn dig själv, ofta, om att "demonen" är ett hjärnspöke!!! Hjärnspöken är till för att jagas bort! Så jaga på, allt du orkar!!! Älskar dig!!

2012-02-15 @ 12:21:38
Postat av: faster kontraster,



Bra gjort Cissi sparka den där jävla demonen i röva och skicka han åt fanders. Den har ingen talan , och du är "president" i ditt "land" så lands förvisa den jäkeln, heja dig kämpa på ,kramis.

2012-02-15 @ 14:17:39
Postat av: Alex

Tja!

Missa inte chansen att vinna en plattång värd 795kr på min blogg. Sista chansen IDAG!

http://alexanderberglund.blogg.se/2012/february/vinn-en-plattang-1.html#comment

2012-02-15 @ 15:32:46
URL: http://alexanderberglund.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej<3 Om det är någon tröst så upplever jag precis samma sak just nu, kläder som sitter tightare. Förnuftet säger att det är vatten, men känslorna löper amok. Usch. Men det är "bara" att tugga på antar jag... Men det här med ökad blodvolym, varför blir det så? Snacka om att jag känner mig dum haha, men har bara inte hört att även det kan vara en orsak till att man "blir större". Kram, du kämpar så bra!! Nu kör vi på och ger oss inte!!

2012-02-15 @ 18:40:40
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/
Postat av: Jocke

Fortsätt kämpa! tappa aldrig glöden..aldrig..

Postat av: Em

DU ÄR BÄST HJÄRTAT!! Genom svårigheterna-Mot stjärnorna <3 love yaaa!!!du finns i mina tankar!

2012-02-15 @ 18:53:12
Postat av: Amy

kommer ihåg nada, jag och några få till var de som fick testa och utvärdera om det skulle fortsättas med (: det är faktiskt bra. särskilt mot vätskan, satt ärligt och kissade 5 minuter en gång.

2012-02-15 @ 20:12:26
Postat av: Ida

Lyssna inte på demonerna! Det är INTE fett utan vätska. Lita på det. Försök. Du är en kämpe! Du gör framsteg. Pepp, pepp :) Skönt att personalen finns där och kan peppa dig när du får ångest.

Hoppas mindfulnessen va bra!

Ge inte upp, det blir bättre fina du <3 Kram

2012-02-15 @ 20:36:08
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Postat av: Mikaela

Lycka till med allt!

2012-02-15 @ 21:12:47
URL: http://elanilsson.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!