Längesedan nu...

Jag har blivit lite lätt helkass på det där med att uppdatera bloggen,
hoppas ni trogna läsare kan förlåta mig?
De allra flesta av er följer dock mina steg på FB.
Så vad är nytt sedan sist?
...ja, en hel del. Både bra och dåligt.
 
För ett par veckor sedan så fick vi avliva familjens hund,
min hunds pappa och familjens trogna följeslagare
under så många många år.
Jag var nere i Varberg när jag fick beskedet,
vilket inte var så himla kul.
Men, jag hade min Åsa där nere, så hon fick trösta mig,
och få mig att förstå att jag inte hade kunnat göra något,
även om jag hade varit hemma.
Det är en sådan enorm sorg att förlora en vän,
oavsett om den har två eller fyra ben.
Men jag hanterade denna förlusten väldigt bra,
åtminstone för att vara mig.
Sådana saker har tidigare tenderat att få mig totalt ur balans.
   Den första tanken jag fick när jag fick beskedet var
"Jag måste kräkas!!"
Vilket inte är så konstigt, eftersom det har varit mitt sätt
att hantera alla sorters känslor
under så oerhört många år.
Men jag klarade mig utan kräkningar.
 
Jag känner att jag mer och mer får kontroll över allt,
över mitt liv, mitt ätande, jag blir mer och mer en människa
och inte ett hysteriskt kaloriräknande hetspromenerande freak.
Och för att vara ärlig,
så trivs jag rätt bra med att ha RÄTT sorts kontroll.
Där jag är mästaren över sjukdomen,
och inte tvärtom.
Visst, demonerna tittar fortfarande fram titt som tätt
och sliter tag i mig och får mig att göra små snedsteg,
men inga stora snedsteg som riskerar allt jag byggt upp.
 
För att ge ett lite mer konkret exempel på att JAG
är den som har kontrollen;
I lördags så köpte min sambo en Big Pac-låda med glass.
Jag antar att många med mig vet vad en sådan kan användas till....
Och ni som inte vet, ja, lyllos er....
Hur som helst, under hela lördagen kunde jag inte tänka på
något annat än den där jävla glasslådan.
Den hade fullkomligt etsats sig fast i min hjärna,
och demonerna skrek på mig.
Men istället för att lyda dom på det sättet DOM ville,
så tog jag mod till mig, la upp ett par skedar glass i en liten skål
och åt det lååååångsamt.
Fuck you ätstörningsdemon lixom!
JAG bestämmer
VAD jag äter
NÄR jag äter
hur MYCKET jag äter
och VARFÖR jag äter!
 
Det gör INTE du längre!

Postat av: Felicia

Bästa du! <3

2012-07-31 @ 17:27:28
URL: http://Www.kreativaterapin.se


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!