Nagelkursen

Eftersom jag fått en del frågor angående nagelkursen som jag går,
så tänkte jag skriva lite om den i ett eget inlägg!

Som de flesta vet, så är min absolut största passion naglar,
och min dröm är att utbilda mig till nagelterapeut.
Det är egentligen bara ekonomin som sätter käppar i hjulen.

Men som av en ren händelse, eller kalla det ödet om ni vill,
så hade min sambo hittat en annons i tidningen
om en studiecirkel på Folkuniversitetet,
men inriktning på naglar och nageldesign.

Så jag mailade till den mailadressen som stod i annonsen,
och fick svar att det var en studiecirkel som skulle hållas
en till två söndagar i månaden, 
där kostnaden var bara 100:- per gång.
Helt fantastiskt tyckte jag, så jag anmälde mig direkt!

Väl där så möts jag av en väldigt karismatisk kvinna,
som har varit den som har varit med och dragit igång
hela "nagelteknologrörelsen" här i Sverige.

Timmarna där flyger bara iväg, och jag blir mer och mer säker;
Detta är vad jag skall jobba med, och jag skall bli grym.
Dom som känner mig vet att jag har ganska,
okej, väldigt, höga krav på mig själv.
Jag vill inte bli någon medelmåttig nagelskulptris;
Jag vill bli en av dom bästa på marknaden.
"Sikta högt - och ta dig dit"

I slutet av nagelstudiecirkeln
(För detta är alltså mer en studiecirkel, än en egentlig KURS)
så nämnde hon som håller i det
att hon söndagen och måndagen
veckan därpå, skulle hålla en två dagars kurs
för fotvårdsterapeuter som ville lära sig lägga fransk gelé
på sina kunders tånaglar.
Och hon sa att eftersom hon hade märkt på mig
att jag var väldigt intresserad även av fotvård,
så jag fick väldigt gärna komma på den kursen
Men då som åskådare, och således inte behöva betala
en kursavgift på flera tusen.
Eftersom jag inte skulle utföra alla de arbetsmomenten
som dom som betalat för kursen, utan "bara" se och höra.
Och på den vägen var det,
så jag slank in på den kursen som på en räkmacka,
och ni ska bara veta hur mycket man faktiskt lär sig,
bara genom att se och höra! =)

Ja, det var väl en sammanfattning av kursen + studiecirkeln!

Postat av: Dannie

Guuuud så roligt för dig gumman, måste kännas fantastiskt! SÅ himla glad för din skull <3

2012-06-08 @ 18:59:02
Postat av: Ullis

Vilken go kvinna! Och vad kul för dig =) Kommer du t Stockholm måste du träffa en kompis t mig som har eget och är väldigt duktig och framgångsrik inom branschen =)

2012-06-08 @ 19:26:41


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!