Fågelkvitter och en relativt lugn dag

Dagen har hittills varit bra,
eller åtminstone inte värre än vanligt!
För att vara helg så är det väldigt bra personal,
annars så är det lite sisådär med personalen på helgen tycker jag...
Men, jag får försöka ha sådana helger som denna att se tillbaka på,
när man sitter där, överfull av bitterhet,
och beklagar sig över att det aaaaalltid är skitpersonal på helgen!

Kom nyss in från min dagliga promenad,
men jag insåg igår att jag är i behov av en annan jacka,
för vinterjackan är på tooook för varm nu.
Så ska be Micke ta med sig någon jacka ner imorrn,
för nu gick jag i bara hoodie, och det var liiite i kallaste laget.
Det är så jävla meckigt att få till det i "övergångstiderna",
då ena jackan är alldeles för varm,
och en annan är alldeles för kall.
Och att köra lager på lager gillar jag inte,
blir för mkt Michellingubbe-feeling då...

Men som på bilden nedan,
så ser solen ut att verkligen göra sitt bästa
för att tränga igenom träden (och den ännu något kyliga luften)
och försöka värma upp både natur och människor.
Så, gott folk; det finns en hopp om en vår även detta året!
(Och dessvärre medföljande pollensäsong,
men det får man väl försöka överleva...)




Det är helt ofattbart hur mycket energi man faktiskt kan få,
av att bara få komma ut lite.
Det gör dagarna så himla mycket lättare att härda ut!
Att få gå omkring i min egen lilla värld,
lyssna på fåglarna och känna hur doften av vår
sakta börjar sprida sig omkring oss.
Det är livskvalité för mig!
Men, jag vet att det ännu är på tok för tidigt att ropa "hej",
för det är ju faktiskt bara Mars, och vädergudarna
kan ju fortfarande få för sig att snö är en bra idé...
"Inte ropa hej förän man är över bäcken" så att säga.




Ikväll är det Andra chansen i Melodifestivalen om jag inte förstått fel,
jiiiiiippie ungefär. haha
Har fått både personal och andra patienter att asgarva åt mig,
när jag säger att den största fördelen med att inte ha sitt-tid längre
(alltså inte behöva sitta i soffan till halv 10 på kvällen)
är att man slipper se på alla idiotprogram som går på Tv'n på kvällarna.
Enda kvällen som jag ser på tv är söndagar,
då "Äkta människor" visas på Svt.
Enligt mig en riktigt grym serie,
gillar dom underliggande kopplingarna som kan göras
till bland annat främlingsfientligheten i dagens samhälle...
Men resten av kvällarnas programtablåer kan kvitta! =)




Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!