Halvkaotisk dag men lyckad permission

Först vill jag tacka för alla peppande kommentarer,
både här på bloggen och på FB osv.
Permissionen gick bra, inga kräkningar/hetsningar
eller överdrivna promenader
OCH jag åt allt jag skulle,
utan att avvika (för mycket) från matplaneringen.
"Bättre nästintill helt bra än helt åt skogen fel"

Idag var det dock ett riktigt helvete vid lunchen.
Jag har sagt till både personal och dom i köket
att jag INTE kan äta för stark mat,
för jag får stora blåsor i munnen, vilket i sin tur leder till
att jag "allergireagerar" ännu mer än vanligt,
eftersom det främst är i mun/svalg som mina allergier
ger sig till känna och ställer till problem
i form av klåda, blåsor/sår och svullnader.

Men idag så var det kycklingspett dränkta i chilisås,
och jag kände efter första tuggan att det här GÅR inte,
kände direkt hur munslemhinnorna slog bakut.
Så jag sa till personalen att jag inte kan äta den maten,
men eftersom det är helg, så hade dom inget annat
som jag kunde få istället,
och det går ju inte att tvätta av maten direkt,
för mycket av det starka går ju rakt in i köttet.
Så jag fick dricka ett glas mjölk istället,
och sedan få två mackor extra vid e.m mellanmålet.
Egentligen borde jag vara glad som "slapp" lunchen,
men som ni väl kanske vet, så är ALLA förändringar
så sjukt jobbiga för mig. Även "positiva"...
Så jag bröt ihop totalt.

Men det var bara till att gilla läget och försöka gå vidare,
det händer ju även "vanliga" människor att dom inte
kan äta/inte gillar maten som serveras,
så då får man kompensera det senare under dagen.

Sa till personalen att dom MÅSTE sätta upp lappar i köket,
så det inte blir såhär någon mer gång.
För jag har innan kämpat mig igenom starka maträtter,
med efterföljande blåsor i hela munnen.
Men det är lixom inte värt det,
 för det gör ätandet dagarna efter ännu jobbigare än vanligt,
eftersom det gör FYSISKT ont att äta då med...


Nä, nu borde jag egentligen börja packa lite,
för imorgon flyttar jag ju ut till Villan.
Hade ju varit skönt att åtminstone ha burit ut alla böcker,
så jag slipper bära på allt imorgon....



Postat av: Helen

Kämpa på lillkusinen min!! Följer dig lite på håll, du kämpar fantastiskt!! Önskar dig allt gott! Kram

2012-03-18 @ 18:35:37


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!