Mindre bra dag...

Idag har det varit en mindre bra dag.
Mycket impulser att hålla koll på,
en hel del ångest och oro.
Vet inte riktigt varför,
men det kan ha att göra med att det är "den tiden på månaden"
som jag alltid mår sämre.
Och med en redan innan skyhög ångest-/orosnivå,
så blir det inte direkt bättre nu.
Borde väl kolla upp om det kan finnas nån bra medicin mot
PMSproblem, men just nu är det så jävla mycket annat
som ska "fixas till".

Var till läkaren idag, och fick bekräftat att jag faktiskt HAR
en halvkass ämnesomsättning.
Vilket jag iofs sagt ända sedan jag kom hit...!
Eftersom det ligger i släkten med låg ämnesomsättning,
men dom har inte riktigt lyssnat på mig här nere,
vilket jag tycker är lite dåligt.
För ALLA kan inte äta lika mycket mat och stå till i vikt,
och dom börjar väl förstå nu att jag är ett sådant undantag.
Men läkaren ska skicka remiss för ytterligare provtagningar,
och se om det kan finnas möjlighet att stimulera ämnesomsättningen
med någon form av medicin. Jag hoppas det går!!!
För det är inte kul att gå upp i vikt av nästan hälften så mkt mat
jämfört med vad "alla andra" äter här nere,
där vissa andra till och med måste ha näringsdrycket för att öka...
Jag känner mig så jävla fet och äcklig när det blir såhär.
Igen, för det har ju varit likadant alla gånger innan som jag
varit inlagd och behövt äta mer än vad min kropp behöver....
Närmare nio kilo upp på inte ens fyra veckor är INTE okej.
Framförallt när läkaren "erkände" förut, att som det ser ut nu,
så kan han inte säga att det är "mestadels vätska"
som viktuppgången består av.
Det känns mindre kul... menmen.
"Livet är ett helvete, sen dör man"
som min pappa så fint brukar säga...

Fick även frågat läkaren angående en knöl
som jag har på käkbenet, under huden (svårt att förklara riktigt)
men han sa att eftersom den gör ont
när man tar/trycker lite på den, väldigt ont ibland,
och att den ändras i storlek till och från,
så bör jag få den röntgad, för det kan vara någon form av cysta.
Jaha, lixom, och där gick ju hypokondrikern Ceca igång för fullt...
Menmen. Får väl se när jag kan få kommit iväg och röntgat den.

Fick åtminstone kommit mig ut på en promenad förut,
denna gången ensam.
Måste varit därför solen inte sken, och det var kallt och jobbigt =(
Mycket bättre när man har en Sötrumpa att gå med! ^_^
Idag fick jag iat med mig kameran,
men det blev inga bra bilder idag,
var så knepigt ljus ute, och jag har ännu inte vågar mig på
att fiffla med inställningarna i kameran...


Men tänkte iaf dela med mig av ett par bilder,
så min blogg blir lite mer mindre tråkig.



Stenhögar längs strandkanten.
Åsa säger att det är människor som bygger upp dom,
men jag väljer att tro att det är små vättar och troll.
Det hela blir så mycket mer spännande då!!





...och där tror jag att vättarna och trollen bor,
när dom inte bygger stenhögar!!





...det KAN mycket väl vara så att det är här,
i bergsskrevorna dom bor.
Men jag tror ändå mer på det mystiska huset på bilden ovanför...





Denna bilden symboliserar rätt så väl mitt känsloläge idag,
lite grått, lite kargt, lite förtryckt ilska och inte så väldigt inbjudande....





Och slutligen, en bild som skapade lite förvirring i min hjärna;
menar dom alltså att man ska cykla baklänges?
Eftersom cykeln är "riktad" åt vänster, men pilen pekar åt höger...


Postat av: Mamma

Du är då för härlig:)) Trots att du inleder med att det igår var en sån där extra jobbig dag så lyckas du ändå få oss som läser att dra på munnen mitt i allt eländet:)) Älskar dig!!

2012-03-07 @ 07:31:21


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!