Promenad med Åsa och fortsatt ökning

Vanligtvis brukar jag nämna de negativa sakerna först i mina inlägg,
så jag tänkte ta ett avstepp från den trenden,
och istället börja med det positiva!
Världens finaste Åsa är tillbaka i Varberg,
dock endast för ett par dagar,
men bättre än inget lixom! =)

Så jag och Åsa tog en promenad efter eftermiddagsfikat,
fick  även ökat på promenadtiden från 20 minuter till 30 minuter.
Det känns väldigt bra!!!
Åsa lurade iväg mej på en skogsstig,
där man sedan kom ut vid havet igen.
Det är väldigt mäktigt när man bara ser hav, hav, hav framför sig
(Ja, såklart lite kobbar och skär här och var,
men mestadels hav!)
Jag glömde dock min "riktiga" kamera på rummet,
så det får duga med en småsugig mobilkamerabild idag:



Visst ser det härligt ut?!
Kommer bara bli ännu finare ju närmare vår/sommar det blir!

(Egentligen skulle jag kunna sluta inlägget här,
så det blir ett av mina rätt så få positiva inlägg,
men jag känner att jag måste upprätthålla
min något negativa, bittra och hatiska image....)

Så, here we go...
Vågen visade ytterligare ett snäpp mer idag, ca ett kilo,
vilket jag inte gillar alls eftersom jag inte behööööver upp i vikt.
Men, jag vet egentligen att det är iprincip bara vätska,
och att det kommer stabilisera sig.
Men det är jobbigt ändå. Nåt så förbannat jobbigt rent ut sagt!
Menmen. Ja, det var väl egentligen det negativa
som jag hade att komma med idag.
Låter väl inte så farligt i era öron,
men viktuppgång är för mig ett helvete...

Har dock, som jag nämnde ovan, fått ökat på mina promenader.
30 minuter är iofs lååångt ifrån vad jag är van vid,
men väldigt mkt mer än vad jag hade förra veckan (15-20 minuter)
Men det är så svårt att inte tänka i kompensationsbanor,
när det gäller promenaderna...
Men, det löööser sig väl nån gång.
Jag vet ju att jag kommer vara väldigt mkt mer aktiv
när jag kommer hem härifån än vad jag är här.
Så på det stora så jämnar det nog ut sig.
Jag får "trösta" mig med att jag har ett litet (fett)lager
att bygga fina muskler av sedan...!
Lite småbulkning sådär.........

Puss och hej!


Postat av: Mamma

Stolla:)))

2012-03-05 @ 18:18:24
Postat av: Jenny

Tänker på dig!! @-->---

2012-03-06 @ 17:57:38
URL: http://bortomljusochmorker.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!