Ytterligare en solig dag i Varberg

Solen skiner utomhus och gör det lite lättare att se ljust på tillvaron.
Har precis varit ute på en liten promenad,
denna gången utan personal
(+ eventuella andra patienter)
Sa till min behandlare att jag tycker det känns så mycket mer
stressigt att gå med dom andra,
och att jag har lättare att slappna av när jag får gå själv.
Jag behöver lite "egentid",
för det är inte mycket av den varan här inne lixom.
Även om jag får vara för mig själv på mitt rum,
så är det ändå inte helt i lugn och ro.

Så jag får ta mina promenader själv nu,
strosa omkring i min egna lilla värld
och filosofera kring livet och allt sådant.
Det rymms många tankar i en liten Ceca's hjärna,
både friska och sjuka, försöker låta dom friska titta fram
så ofta som det bara går!

Det var väldigt skönt att gå längs strandkanten som jag gjorde idag,
kan tänka mig att det blir ännu skönare längre fram mot våren,
och sedan sommaren, som jag väl iofs hoppas på att få slippa
spendera för mycket tid av här nere!
Har fått beviljad behandling till den 18/7
(...om jag inte minns helt fel)
Men jag hoppas ju det går såpass bra
att jag mot slutet av behandlingstiden kommer kunna vara hemma
och träna på att "leva på egen hand"
För det är ju hemma som allt ska funka sedan...



På något sätt tycker jag nästan vattnet ser lockande ut,
men jag tror att det är liiiite för kallt ännu! haha



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!