Bröllop, gelénagel och ny kategori

Ja, som rubriken väl gör rätt klart,
så ska jag på bröllop idag.
Vilket jag nog nämnt innan.
Är väl inte allt för sugen på att gå nu heller,
men jag får väl bita ihop...

Som vanligt när jag har något speciellt inplanerat,
så MÅSTE mina naglar vara perfekta.
Det går inte annars, är väl någon sorts tvång/mani jag har...
Och "perfekta naglar" i min värld
betyder inte nio långa och en sorgligt kort,
avbruten nagel. Och absolut inte heller TIO korta naglar.
Så jag fick sätta mig imorse och bygga mig en nagel i gelé.
Denna gången använde jag tippar,
behöver lite mer övning innan jag klarar av att bygga formarna.

Har även skapat en ny kategori "Naglar",
där jag kommer lägga upp mina kreationer!



Såhär såg naglarna ut innan jag började,
men en, som ni ser, väldigt ledsen och kort nagel...





En bild på själva borttagningsprocessen.
Fina små paket med geléremover+folie,
för att slippa slipa bort allt material...




Såhär blev den färdigbyggda nageln, lite bubblor i gelén ännu,
men det börjar bli bättre för varje gång:




Och så slutresultatet:



Så nagelmässigt är jag åtminstone redo för bröllop,
sedan att psyket inte är det är väl en annan femma...

Postat av: Felicia

Det är inte ok att ha så fina naglar!!! Jag blir ju bara avundsjuk!!! <3

2012-05-17 @ 12:56:03
URL: http://Www.kreativaterapin.se
Postat av: Mamma

Jättefina naglar!! Du är så duktig ju!!! Det kommer att gå bra på bröllopet, det vet jag!!! Kram på dig!!

2012-05-17 @ 16:38:43
Postat av: Helena

Ååh vad duktig du är! Så himla fina naglar!! :)

Jag är oxå tokig i nagellack o mönster på naglarna!

Hur gör du de fina mönstren? :)



2012-05-17 @ 18:14:15
URL: http://cinnamoncandles.blogg.se/
Postat av: Helena

Sv: är riktigt imponerad över att du målar mönstren för hand!! :D

jag använder mig av färdiga mönster från stämpelplattor, så som "konad nail art" och "bundle monster" ;)



Hoppas du får en fiin helg! :)

2012-05-18 @ 09:56:08
URL: http://cinnamoncandles.blogg.se/
Postat av: Nova

Du e så sjukt talangfull =)

2012-08-28 @ 20:47:01
URL: http://nowaki.blogg.se


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!