Back in Varberg

Ja, som rubriken väl redan avslöjar,
så är jag tillbaka i Varberg nu.
Denna gången på en av klinikerna,
vilket känns sjukt knepigt då jag bott i Villan/lägenheter
ända sedan i mars/april.
(För er rookies, så är klinikerna väldigt strikta,
personal iprincip dygnet runt,
ingen valfrihet vad gäller maten
och väldigt mycket mer "övervakning")
Plus att personerna som bor på klinikerna (oftast)
är mer somatiskt sjuka (läs: Smala/magra).
Vilket jag tycker är nästan det jobbigaste,
att ha mer övervakning, mindre egen vilja
och nån som säger åt mig vad jag ska äta är inte alls lika jobbigt
som dom enorma tjockhetskänslor som överfaller mig
när jag ser hur smala dom andra jag bor med är,
och sedan kollar hur jag själv ser ut...
Jag vet ju, egentligen, att dom SKA gå upp flera kilo i vikt
och att dom är SJUKLIGT smala.
Men det gör ju inte att jag INTE känner mig stor som ett jävla hus.
Får hoppas det känns lite bättre med den saken nästa vecka,
då jag ska bo ute i någon av lägenheterna istället.
Så det blir en långvistelse här nere denna gången....
 
Min behandlare ville ta en viktkontroll på mig denna gången,
har tidigare sluppit vägningarna under ett bra tag,
bara för att det ställer till så jävla mycket för mig
och för att jag inte VILL mäta mitt värde utefter ett par siffror.
Men som sagt, denna gången ville hon ta en vikt,
vilket jag fick gå med på efter överennskommelse
om att hon varken skulle säga något om den,
eller skriva in den i behandlingsprotokollet.
 
För jag vill inte få en bekräftelse på min övervikt.....
 
Nä, nu ska jag vila lite
sedan ska jag iväg och köpa tandkräm,
för det glömde jag visst få med mig!



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!