Nyfiken as HELL!

För nån vecka/några veckor sedan,
när jag gick igenom min kalender
så upptäckte jag att NÅN (dvs inte jag själv)
hade skrivit "Äventyr =)" på 16 April's planering.
Så jag fick ju fråga Micke om det var han,
för handstilen vad väldigt likt hans.
Och ja, såklart det var han som skrivit det,
men tänkte han tala om för mej VAD
äventyret bestod av?
NEJ, såklart att han INTE tänkte det . . .
Han såg sååå nöjd ut när han såg att min nyfikenhet
nästan fick mej att spricka.
Och nu har nyfikenheten byggts upp jättelänge
(känns det som iaf!!)

Så idag fick jag två instruktioner/regler:

1, Städa hemma på torsdag, för vi får besök
   (OBS. Han ber mej INTE städa för att han ser mej som
   nån form av hemhjälp,
   utan för att han VET att jag skulle balla ur 
   om det kom folk och jag INTE fått städat.
   Har lite lätt städmani . . . )
   Detta besök ska då ha något med äventyret att göra,
   men inte förklara/avslöja det på nåt sätt,
   utan det får jag vänta med tills dagen efter, fredagen alltså
   Det sätter igång min hjärna,
   VEM kommer, och VARFÖR ska hon/han komma?
   Och varför/hur kommer det inte avslöja äventyret?
   Shit, jag blir GALEN här!!!

2, Ställ väckarklockan på 07:00 på fredag,
    du ska vara ur lägenheten senast kl 08:00
    Jisses, galet tidigt!!!
    Nå, det ska bli spännande iaf!

En enormt stor eloge till min kära pojkvän
just för att han vågar göra nåt sånt här.
För han VET mitt kontrollbehov,
och han verkar även veta att enda sättet att överhuvudtaget
komma över det något,
är just att utmana det,
och göra saker som jag inte har NÅN kontroll alls över.
Han verkar dock ha pratat med min mor om detta,
för hon skrattade åt mej i telefon förut.
Hade hon trott det vart nåt som skulle sätta mej ur spel,
så hade hon nog fått Micke att ändra planer.
Eller kanske förvarna mej lite mer än han gör nu!
Haha


Nå, hur har dagen varit för er?
Min dag har vart lugn,
mysigt promenad med Kira imorse,
hon börjar vänja sej vid halti-grimman nu,
ger den en chans till,
hon är ju lite äldre nu än sist jag försökte med den.
Runt kl två var jag upp till biblioteket en sväng,
läste tidningar och sånt
och kände mej allmänt intellektuell.
Det brukar jag göra på bibliotek! =)
Sedan vid två-halv tre gick jag ner till Micke's jobb,
för att göra han sällskap hem.
Vi smet in på Hemköp och köpte godis
chips till Micke och oliver och Pepsi Max till mej =)
Har redan tryckt i  mej en halv burk oliver och mestadels Pepsin . . .
Jag har ingen som helst självbehärskning alltså . . .
På vägen hem från affären gick vi förbi Micke's pappas hus/gård
Och vilka satt inte ute och lapa sol om inte Marco och Mirka,
så vi gjorde dom sällskap över en öl.
  (Dom som känner mej vet att jag INTE gillar öl,
   men det finns en polsk ölsort som är sååå jävla god!
   Måste få Marco att köpa hem ett dussin såna burkar inför sommaren!)

Nu sitter Micke och kollar på Simpson's
och jag sitter här och skriver,
efter en mysig och välbehövlig dusch!

Love <3



Postat av: Sandra

HAAHAHAH NEEEJ ?

åååh nu blir jag ju också galet nyfiken :)

Du måste skriva ner allt dom hände sen i detalj :D

2010-04-13 @ 20:00:31
URL: http://isoptera.blogg.se/
Postat av: Nannis

Åååh, spännande!!! Hoppas du kommer kunna sova något i natt då sötis :D <3<3

2010-04-15 @ 17:02:44
URL: http://balsamvinager.blogg.se/


Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!