Kubbspel och tandagnissel

Nåja, så mycket tandagnissel blev det väl inte,
men rubriken blev så "fattig" med bara "Kubbspel" =)

Helgen spenderades hemma på Orust.
Det årliga kubbmästerskapet gick av stapeln i lördags,
och självklart så vann inte våran familj i år heller.
*suck*
Dom andra tränar i smyg för fasiken!
Det går inte an! haha
Nå, det var trevligt iaf, och vi klarade oss hyffsat undan regnet oxå.
Kom en skvätt precis i början av kvällen,
men det drog förbi rätt snabbt.


Mattias, Wilma och Hebbe - Gullungar!
(Fjärde gullungen - Emelie, syns i bakgrunden)



Jag försöker pussa Kallio, men han är blyg
(Och Micke en fruktansvärt dålig fotograf!)


Igår innan vi skulle åka hem,
sisådär två timmar innan bussen från Varekil skulle gå,
så ringen Wilma och frågar om jag inte kan måla hennes naglar.
Så jag får ta min första hjälpen väska
och traska ner till dom =)
Wilma ville ha blåa naglar med rosa blommor,
så det fick hon.
Och Hebbe kunde ju inte vara sämre han,
svarta naglar med vita döskallar på SKULLE han ha.
   "Men jag vet inte om jag kan måla döskallar" sa jag då
   "Men jag VILL HA döskallar" säger Hebbe
   "Men . . Kan inte du ALLT, Cissi?" säger Wilma med stora ögon
   "Klart jag kan allt" säger jag,
     och målar något som skulle kunna föreställa döskallar på Hebbes svarta naglar.

Tänk att dom har sådan tilltro till mej,
det känns rätt så bra! =)

Sammanfattningsvis var det en bra helg,
trots att min Isciasnerv totalt låg i kläm
Så det kändes som om jag hade tandvärk i benet,
som jag så fint uttrycker det.
Det lixom isar och ilar på samma sätt som när man har tandvärk!

Bjuder på en klassisk "Ceca-bild" med.


Mattias är mästerfotografen,
därav den "något" lutande marken . . .



Just DIN kommentar är värdefull för mej! ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Förbjud pälsfarmerna - skriv på namninsamlingen! Djur är INTE kläder!!